Jump to content

Recommended Posts

Posted

hva må gjøres for at det skal gå ann å bruke motor ledningsnettet fra en mk2 2.0i i en mk1 forgasser? skal bytte motor til en 89 modell motor og har bare motor nettet ikke noe av det andre. er det vanskelig å få dette til å funke? trenger hjelp fort. skal kanskje skifte motor i helga

Sideways is the new forward

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Posted

Har ikke erfaring med akkurat dette motorbyttet.. men i alle andre biler jeg har vært borti så er dette simpelt.

Har du hele motornettet.. så er det kun et fåtall ledninger som trenger og kobles til bilen for å få liv i den.

Eneste er at du må legge opp ny ledning til + bensinpumpe, og den ledninga kommer sannsynligvis ifra motorstyringa.

Finn ut hva de enkelte ledningene er til på motornettet så kobler du disse til bilen.

Det er jo en ganske simpel motorstyring, så det er ikke mange ledningene som skal til..

Posted

jeg har også fått det for meg at dette er enkelt men har lest noen plasser her på sia at det er forskjeller på mk1 og mk2 nettene.

men den gode nyheten er at vi rydda litt i en kamerat sitt skjul og der fant jeg tilfeldigvis komplett ledningsnett til mk1 med innsug, hjerne LMM og alt det der.

heldig med den. fikk det gratis til og med. det jeg foreløpig har sett av forskjeller er at det er andre kontakter til dysene(ikke på selve dysa men der du deler dysene fra resten av nettet), mindre stikkere i kontakten til hjernen også trur jeg at relene til motorstyringa sitter en annen plass på mk2 enn på mk1 som har to? plassert i sjølve nettet ikke så langt fra hjernen. er også noen flere kontakter på mk2. sikkert mere også men har ikke sett så nøye etter enda. hvis noen veit om flere ting så skrik ut. kjekt å ha kunnskapen i orden.

Posted

denne er da løst. brukte mk1 nett og hjerne. hadde aldri trudd det var så enkelt. startet på første slaget. det var bare pluss og minus til hjernen pluss til pumpa og tennings strøm til hjernen så var det vanskelige unnagjort. umulig å ta feil ledninger til og med når de var klipt og umerket. alle kontakter passer bare en plass så det var jo ikke vanskelig det heller. det som jeg syntes var værst var at mine gode hjelper sa til meg at det er tre koblinger under dashbordet så du må ta det ut... etter jeg har demontert og leita meg ihjel etter kontakter sier han: det var vist på de med nyere ledningsnett det. var ikke veldig blid da. hehe