Jump to content

Sierra 2.0clx

Recommended Posts

Guest lenemalin
Posted

Hva kan være problemet når jeg ikke får forden min til og gå.får max 3500omdrein på den,den bakker heller ikke. må sitte og pumpepå gassen bilen er en 1993 mod.Hvordan kan jeg finne ut hva som er galt,d virker som den ikke får bensin.er det pumpen eller er det bensinfiltret.

Guest sierra_xr
Posted

du kan begynne å sjekke bensinfilteret. det er jo enkelt å greit. visst bensinpumpen er gåen hadde du ikke fått start på bilen i heletatt så den funker nok! :)

Guest FordPower
Posted

Har du Haynes-manual? Kan være til hjelp den og

Guest sierra_xr
Posted

pumpa ville vel ikke sånn plutselig miste trykk og holde seg stabil der! eller?

Guest lenemalin
Posted
du kan begynne å sjekke bensinfilteret. det er jo enkelt å greit. visst bensinpumpen er gåen hadde du ikke fått start på bilen i heletatt så den funker nok! :)

Hei

Hvor sitter bensinfiltret?kan man koble forbi filtret?hva koser det for et nytt filter.

Guest FordPower
Posted

bensinfilter er ikke dyrt :) et par hundrelapper kanskje...

Guest sierra_xr
Posted

bensinfiltre er universale og dermed billige. du finner filteret ved å følge den slangen bensinen går i, til du kommer til filteret! ikke værre enn det! :)

Guest FordPower
Posted

kan det være noe med dysene?

Guest lenemalin
Posted

Hei har sjekket det kommer bensin helt fram motoren så det er ikke bensinfiltret.hva kan det være da,kan det være noen følere eller noe annet.har aldri hatt problemer med den før. :blink:

kan det være noe med tenninga?

Guest lenemalin
Posted
forsøk uten filter.

hva er gjort før dette skjedde?

sjekk vakum slanger..

Det var hull i en vakumslange den som går fra toppen til luftfiltret,har bytta den men bilen er akkurat like gal.hvis jeg skal ha den igang så må jeg pumpe på gassen.og den bakker ikke.har ikke merket noe galt med den tidligere.da dette skjedde som kom jeg kjørende og plutselig stoppet den,etter det har jeg ikke fått kjørt med den. :blink: :)

Guest lenemalin
Posted
Har du Haynes-manual? Kan være til hjelp den og

Nei har ikke den,hvor kan man få tak iden.ligger den på nett. :unsure:

Posted

Den ligger piratkopiert ute på nett. Men boka er å anbefale. MYE kjekkere å kunne bla fra side til side, og kunne ta med boka hit og dit. Dessuten tror jeg pdf-filene mine mangler litt av boka! Rota bort boka og fant den ikke igjen, så da skaffa jeg meg den på pdf.

Guest lenemalin
Posted

Kan det være noe med innsprøytnings greiern.vet noen om det går noen sikkringer til det?begynner og lure på om jeg må ta den på verksted,hadde jo egentlig håpet og slippe det men den har jo stått i snart 14 dager. ;)

Posted

Hei du... :)

Høres kjent ut dette her gitt, aldri vært borti dette på ford men på min gamle fiat turbo hvor jeg miksa litt bensintrykk o.l så klikka bestandig overtrykksventilen.

og dermed ikke nok bensintrykk til dysene ved forbruk.

så den enkleste metoden for og sjekke dette er å finne o.ventilen den sitter på returen ut fra trykkrøret til bensindysene el i umiddelbar nærhet men alltid på returen.

den kan se ut som en mini utgave av bremsekraftforsterkeren din med en grov bensintrykk rør el. slange inn og ut til retur tank er det en tynn slange som oftest.

ta ei vicegrip tang/selvlåsende tang og klem over slangen slik at denne holdes nesten blokkert og prøv å start samt se om bilen svarer nå, gjør den det bytt ventilen koster ikke så mye org. B)

Mvh. Hugo H.

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)