Guest Trespasser Posted November 28, 2004 Posted November 28, 2004 Heisann folkens! Pakkningen mellom eksosmanifoilen og turboen er gåen... Var innom på ford for å se om de kunne bestille denne pakkningen... Men der fant de ingen pakkning som skulle være der. Sinnsykt irriterende når ford ikke har deler til ford...? Uansett burde de ha delene på tegningene deres. Ugg!
OleK Posted November 28, 2004 Posted November 28, 2004 nå har det seg jo sånn at det ikke er noen pakning der da...hvis du har det så er den ettermontert/hjemmelagd... så lenge anleggsflata på turboen og anleggsflata på manifolden er rett så skal det ikke være noe problem... en mulighet er jo å få delene planslipt da.... Cosworth!
Guest Trespasser Posted November 28, 2004 Posted November 28, 2004 Hmm, okei... Det ser ut som om det er en liten pakkning der. Tynn som papir. Problemet er at det blåser eksos ut en liten glipe mellom disse delene. Irriterende! Mister effekt og lager en ulyd jeg ikke liker.Har prøvd å tighte muttrene, men det hjalp ikke. Muligens fordi det er en ødelagt pakkning der?Takk for kjappt svar tofte
Guest Trespasser Posted November 28, 2004 Posted November 28, 2004 En annen ting btw... Jeg må ha hull i spylerveske tanken eller ledningene... Fyllte for 2 dager siden... nå er det tommt. Litt rart. Har ikke sjekket hvor det evt er lekkasje. Den er også litt tuungstartet, men jeg får start på den etter en stund. Har ennå problemet med at bilen tar en pause i aksen når jeg kommer rundt 3,5-4k rpm. Etter 4,5 så booster den på videre. Bensin problem? Luft/vakum lekkasje? Har egentlig lite peiling på bil så jeg må spør meg smart =)
Liero Posted November 29, 2004 Posted November 29, 2004 Det er faktisk ganske mange som har en pakning mellom manifold og turbo, men tror ikke det skal være originalt. Sjekk etter lekkasjer i vakumslangene, det er et vanlig problem da de slangene gjerne begynner å bli litt gamle og morkne slik at de sprekker.
OleK Posted November 30, 2004 Posted November 30, 2004 er ikke rett og slett bare en større turbo enn orginalt da? at det du sier er turbo-lag bare... har du en turbotrykksmåler? hvordan ser den ut når du kjører? hvor høyt trykk peaker den på, og på hvilket trykk stabiliserer den seg? Cosworth!
Guest Trespasser Posted November 30, 2004 Posted November 30, 2004 Det er ikke en orginal turbo. Den er byttet. Vet ikke eksakt hvilken det er. Men jeg fikk nå bestillt en pakkning hos GIK Turbo, det er der turboen er kjøpt. Kjører på 0.8 Bar, peak ligger rundt 1.1-1.2 . Håper bare jeg får rett pakkning! At det ikke er en annen pakkning de sender meg. Etter hva jeg vet så er det vel bare en pakkning mellom eksos manifoilen og turboen? 4 huller og et til eksos...? Satser på det ordner seg! Håper det er pakkningen som er grunnen til den skummle lyden fra motoren. Takker for alle svar... Skal sjekke ut lekkasjen en dag =)))
OleK Posted December 1, 2004 Posted December 1, 2004 vil gjette at den er mye lik pakningen som sitter mellom eksosmanifold og toppen? jeg har aldri hatt noen pakning der, oghar heller aldri vært plaget av det så... er vel kanskje hvis man ikke er så nøye med å kjøle ned turboen etter en heisatur, at metallet slår seg eller noe... ? Cosworth!
Recommended Posts