Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som hvet hvor turbodemper kan kjøpes, må passe til grenrør med extern wg.

Kan ikke bruke disse som baily lager feks,de blir for korte.

Er dette noe som kan kjøpes eller må jeg lage selv?

Kom gjerne med tips og forslag.

Er jo greit å støtte opp grenrøret litt :)

 

mvh

Tommy J

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted

Hva med å lage ei støtte som ligger ann mot motorfestet? Må da være like bra,om ikke bedre det?

Må jo da lages av noe så ikke for mye varme går ned i motorfestet. Er vel lite gunstig for gummi ol.

Posted

jeg har brukt en baily demper på min garret gt3071 som står på grenrør med ekstern wastegate, kjøpte en lenger bolt som jeg festa demperen i kompressorhuset med.. Har sett at andre lager en plate som de bruker til å flytte feste, er kansje den beste løsningen det?:)

88 Sierra cosworth 2-wd

Posted (edited)

Kan kansje forlenge den eller bygge den om på et vis ja. Noen som har bilder av ombygde dempere?

Kan kansje sveise på et stag som går nedover også? Er det mye pes å montere disse riktig,må vel ikke monteres for stramme?

Er samme grenrør som jens solgte foresten ja.

Edited by cossie 86

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted

jeg har nettopp montert turbodemper. Kjører med garrett gt3071r og som siste delen på 2wd grenrøret er modifisert slik at turboen kom lengre i fra toppen. Jeg tok bare å lagde ett lengre gjengeparti på den org justeringen som var med. Kan ta bilde om du ønsker det.

Kappet bare skruen nesten inne ved uniballs´s og sveiste på ett lengre skrueparti. Vart knall :) Men det er mulig det er lengre ut til turboen for deg? Jeg økte bare gjengepartiet med ca en 1cm.

 

Tom A.

SierraCos2wd-9329672012301110711-sig.jpg
Posted
jeg har nettopp montert turbodemper. Kjører med garrett gt3071r og som siste delen på 2wd grenrøret er modifisert slik at turboen kom lengre i fra toppen. Jeg tok bare å lagde ett lengre gjengeparti på den org justeringen som var med. Kan ta bilde om du ønsker det.

Kappet bare skruen nesten inne ved uniballs´s og sveiste på ett lengre skrueparti. Vart knall :) Men det er mulig det er lengre ut til turboen for deg? Jeg økte bare gjengepartiet med ca en 1cm.

 

Tom A.

 

Ja bilder er fint :)

Hvordan fester dere den til turboen da.lager dere et øre til å feste den i eller?

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted

jeg brukte en sånn brakket som du fester i 4 av skruene til eksoshuset. Slik feste finner du vel på 2wd turboer? Er ikke helt sikker. Hadde bare ett liggende. Så er det bare å feste ene enden i den brakken med slike skiver du fikk med som skal være på hver sin side. Er iværtfall slik jeg gjorde det.

Skal se om jeg får tatt bilder i morgen.

SierraCos2wd-9329672012301110711-sig.jpg
Posted

jeg festet den bare i en av bolten som holder kompressor delen sammen, erstatten den med en lengre bolt...

88 Sierra cosworth 2-wd

Posted

Ja få tatt noen bilder :)

Men hvor stramt skall denne strammes,skal den strammes når grenrør er varmt eller kald?

Justeres den feil vil vel boltene som fester grenrør i toppen knekke lett.

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted
Den må strammes lett til når alt er kaldt. Disse selges jo i fleng på ebay

 

http://cgi.ebay.co.uk/BRAND-NEW-COSWORTH-T...1QQcmdZViewItem

 

javell? jeg fikk med bruksanvisning på min da jeg kjøpte den, der sto det at motoren skulle stå på tomgang til den var varm, så skulle demperen strammes... Virker jo logisk også da turboen vil "henge" i demperen når det blir kalt igjen.. strammer du den når den er kald vil jo manifolden måtte holde turboen oppe når den er blitt varm(utvidet) og det er vel da du kan få sprekker? Har jeg driti mg ut her og misforstått bruksanvisningen voldsomt eller?

88 Sierra cosworth 2-wd

Posted

Kan godt være du har rett, eg leste ikke noe bruksanvisning. Eg bare antar at det er logisk å stramme når alt er kaldt. Det er veldig begrenset hvor mye den vil sige når den blir varm då. Bare ikke stramme så mye at den beveger seg feil retning når det blir varmt.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Posted
jeg brukte en sånn brakket som du fester i 4 av skruene til eksoshuset. Slik feste finner du vel på 2wd turboer? Er ikke helt sikker. Hadde bare ett liggende. Så er det bare å feste ene enden i den brakken med slike skiver du fikk med som skal være på hver sin side. Er iværtfall slik jeg gjorde det.

Skal se om jeg får tatt bilder i morgen.

 

 

Fikk du tatt bilde?

Posted
Noen som hvet hvor turbodemper kan kjøpes, må passe til grenrør med extern wg.

Kan ikke bruke disse som baily lager feks,de blir for korte.

Er dette noe som kan kjøpes eller må jeg lage selv?

Kom gjerne med tips og forslag.

Er jo greit å støtte opp grenrøret litt :)

 

mvh

Tommy J

siden du er så sexy så kan jeg lage en til deg :lol:

TURBO POWER!!"!

 

GeirRuneGarnes

Posted
siden du er så sexy så kan jeg lage en til deg :lol:

 

Ha ha :D Kjøpte et sånn fra ebay. Får modifisere litt på det tenker jeg. Kansje jeg kan klø deg litt på ryggen så kan du hjelpe meg med festet ha ha ha :lol:

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted
Ha ha :D Kjøpte et sånn fra ebay. Får modifisere litt på det tenker jeg. Kansje jeg kan klø deg litt på ryggen så kan du hjelpe meg med festet ha ha ha :lol:

alt for deg kjære,selv om du har en stor kjærlighet for ebay :lol:

TURBO POWER!!"!

 

GeirRuneGarnes

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...