Jump to content

Valg av motor


2.8 injection

motor  

85 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

heija

har lenge hatt lyst til å gjøre noe spesielt med en scorpio med tanke på motor.

virker som ikke så mange har gjort noe stort med disse med tanke på motor eller større ombygginger generelt.

så har derfor laget en liten poll :rolleyes:

hva tror folk hadde vært moro å gjort med en scorpio? :D

er snakk om i denne bilen:

DSC01621.jpg

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Var en i fast ford eller performance ford engang som hadde 2.9 cosworth motor med twin turbo i scorpion. Dreiv firma som drev med ombygging. Det hadde vært tøft-

 

Kan vel også få det herfra

 

The Cosworth v6 24v Turbo exhaust manifolds are completed. We offer a single Turbo manifold or a pair for Twin Turbo applications. Blockhugger N/A versions are also available for use in tight installations. Special order only.

 

More 24v developments are under way including our integral billet girdle for the main bearing caps/sump. We use this on the race car. Look for a sump pic on the 24v pages.

 

Our Cosworth v6 24v Turbo MK2 plenum is ready. It's versatile and can also be used naturally aspirated. Let the engine breath, see the pic's later. We can make it into a twin plenum item and fit twin throttles if required. The race engine is still pulling strong at 7000 rpm and bhp is still climbing past that point.

 

http://www.chevroletls1.com/ford_cosworth.html

Link to comment
Share on other sites

Alt hadde sånn sett vært gøy, jeg selv liker turbo da, så. Kommer helt ann på pengene dine og viljen din på mitt svar egentlig. :)

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemte på en V6 med kompressor...regner med at det er snakk om en 24 ventilers...

 

Men jeg frykter at du vil havne på en is-turbo, håper du havner på en cosworth med turbo....men det hadde vært mest morro med en V6 med turbo, eller mest morro med en med kompressor...

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

is turbo tror jeg det ikke blir.

størst sansynlighet er det nok for å det blir en 2.9 twin turbo i første omgang, da det grovt sett bare er jobben med å tilpasse deler og sette det sammen som står igjen.

mangler hovedsaklig bare topp for å bruke cosworth 16v.

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

ja, etter mye fundering kom jeg fram til at det nå står mellom 2 motorer:

ene er 24v motor og MT75 kasse, har egentlig alt klart for dette.

andre alternativet er en motor jeg glemte å sette på lista, nemlig V8.

har fått tilbud på 2 motorer der, ene er en Rover 8'er, fordelen er den lave vekta.

andre er en 351 motor, men har ikke så mye info om denne enda.

eneste som holder meg litt igjen for 8'er er bensinforbruket :rolleyes:, særlig i disse dager.

24v med manuell kasse kan sikkert bli moro, men det er litt for "vanlig". V8 hadde egentlig vært mye morsomere, selv om det mest sansynlig måtte ha blitt med automat til å begynne med, men igjen v8 er noe ikke alle har :D

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...