Jump to content

Problemer med Mondeoen


Guest Rudi

Recommended Posts

Hei!

 

Har no kjøpt meg en 96 modell Mondeo som ikke starter.

Starter går rundt men den tenner ikke, forrige eier fikk start på den til tider.

Den startet på giret av og til og noen ganger på starteren.

 

Lurer på hva jeg skal begynne med og sjekke? Noen tips?

 

MVH Rudi

Link to comment
Share on other sites

hadde nettopp et lignende problem med min mk2, der var det noen dårlige kontakter i sikringsboksen som gjorde at bensinpumpen ikke fikk strøm. har du sjekket om pumpen går når du ikke får start?

-2013 Ford Focus 1,6i EcoBoost (150hk)

x-Ford Mondeo MKII + MKIII, 2x Scorpio, Escort
-Ford Anglia 105E
-Ford Escort MKII (Bilcross)
-Ford Escort MKII (prosjekt)

Link to comment
Share on other sites

kan være kjekt med en venn:-)

-2013 Ford Focus 1,6i EcoBoost (150hk)

x-Ford Mondeo MKII + MKIII, 2x Scorpio, Escort
-Ford Anglia 105E
-Ford Escort MKII (Bilcross)
-Ford Escort MKII (prosjekt)

Link to comment
Share on other sites

Det vet jeg ikke, har bruktbilgaranti så jeg sendte den på verksted (Ford Mathisen på Kosktad), det var de som fortalte meg at det var noen kontakter i sikringsboksen...

-2013 Ford Focus 1,6i EcoBoost (150hk)

x-Ford Mondeo MKII + MKIII, 2x Scorpio, Escort
-Ford Anglia 105E
-Ford Escort MKII (Bilcross)
-Ford Escort MKII (prosjekt)

Link to comment
Share on other sites

kan være noen følere bla veivaksel føler, eller som har blitt sagt sikringsboksen i motorrommet er et problem på mondeo, ellers så kan det være coilpakken, eller i værste fall hjernen

1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524

2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line

2008 VW Caddy 1,9tdi

198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-)

Link to comment
Share on other sites

Min ville også ikke starte en gang etter at jeg hadde montert noe elektrisk i bilen. Det viste seg da at jeg hadde komt borti en kontakt eller noe lignende med beina der hvor sikringsboksen ligger inne i bilen på førersiden. Vet ikke hvilken ledning det var, var pappa som sjekket under der mens jeg sjekket i motorrommet.

Link to comment
Share on other sites

GREIER JEG Å høre den?

Du kan høre pumpa ,"under baksetet" i 1-2 sek etter du har satt på tenningen.

 

ingen som har hvert borti noe lignende?

Sikker på at det ikke er startsperre på den ("pats" kom vel i 96) eller om det er byttet hjerne/tenningslås el.

så får du ikke start på den.Er det en liten rød firkant på nøkkelen er det pats på den.

Link to comment
Share on other sites

Den er for å justere opp tomgangen når en har sving på rattet. For og kompensere for mer motstand når bilen svinger, slik at en ikke skal kvele den.

Leste dette på madmole sine sider idag faktisk, og var ute å testet å svinge på rattet, koble den ut, og koble den inn igjen, men jeg hørte ingen forskjell. Så jeg tror ikke min virker. Den pleide visstnok å ta kvelden på mk1, fordi den tok oppi panseret.

 

Men gå over alle kontaktene under rattet. Nede ved sikringsboksen på fører siden osv. Det fikset mitt problem da min ikke ville starte.

Link to comment
Share on other sites

det må jo være en dårlig kontakt eller noe P.G.A den startet til tider før.

Har sett litt der nede å finner ikke noen legninger det er brudd i, og hjerner er vist prøvd skiftet før uten at det hjalp. Så det står litt stille hos meg :P

Link to comment
Share on other sites

hadde følgende problem - brukte en nøkkel som ikke var brukt på lenge ... den ville ikke starte . men starteren sveiv rundt

De jeg ble opplyst om på ford var att frekvensen på blinkingen på "alarm lyset " (mk1) inne i bilen ville forandre seg om du brukte nøkkel som var feil kode på ..

Fant den nøkkelen som startet bilen og programerte på nytt den "gamle" --- virket som ett skud..

Link to comment
Share on other sites

på displayet der klokken er er det ett lys (rødt)som blinker når du tar ut nøkkelen eller stopper motoren . .om jeg husker riktig blinket den videre når ikke gokjent nøkkel ble brukt - men starteren virket ..

Link to comment
Share on other sites

Har ikke det lyset med klokken.

Kan det være spenningsregulatoren den som er på ledningen til fordeleren som gjør at den ikke får nok strøm til å gi gnist? Har skrudd av panelene under rattet og med beina finne ingen ledninger som er brudd eller noe.

 

 

Begynne å bli litt oppgitt :P

Edited by Rudi
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...