Jump to content

rst motor


mr6b

Recommended Posts

Vel, RST kom kun i 1.6 liters utgave. Borring er ikke annbefalt, blokka blir for svak om du planlegger mye trykk. Det mange gjør er å bruke 1.9 blokka fra amerikanske escorter, såkalt "tallblock". Likevell er det som Tofte sier ZVH (2.0 Zetec bunn borret opp til 2.1 med RST topp) eller full Turbo-Zetec konvertering som er "kongen på haugen"!

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

oki, fikk svar på det jeg lurte på så det er 1,6.. var sikker på ad det var 1,8 på rst.. har funnet meg er rst som jeg går å slkler på en s2 fra 1988 duden som har bilen nå mener den yter ca 150hp ved 0,6bar kan detta stemme det er en stander 1,6 motor

Escort MK5

Escort xr3i 1.8 selges i deler send en pm

http://polarboing.com/

Link to comment
Share on other sites

standart s2 rst, 132 hk??? ikke så langt unna det om eg ikke tar feil

joda 132 hk er vell standar, men det er enkelt å justere turbo trykket

enkelt ja, men da er det ikke en standard motor, det er som den var når den kom ut fra ford, da med 132 hk... sånn at det er sakt :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

RS Turbo serie 1 har 132BHP ved 5500RPM 0-60 mph på 8,1 max 128 mph

RS Turbo serie 2 har 133BHP ved 6000RPM 0-60mph på 8,2 max 128mph

hva er grunnen til de små forskjellene??? motorene er jo så å si like..s1 er 0,1 sek kjapper 0-60mph med en bhp mindre enn s2!! men samme toppfart...

Link to comment
Share on other sites

kan være mange diverse grunner til det, men ikke noe å bry seg om...kan ikke tenke meg at ALLE s1 kom med 132 hk og ALLE s2 kom med 133... :)

 

s2 har jo vannkjølt turbo f.eks....det har ikke s1....sikkert noen andre forskjeller og...

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

ja..bare bagateller...skal ikke tro alt man leser har jeg blitt lært...men uansett har jeg erfart at cvh egentlig er en stor dritt motor...men det sies at man lærer av sine feil men ikke jeg...bygger bare en ny cvh som sikkert raser til våren igjen.... <_< <_< <_< <_< <_< <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen

S2 kom med bankesensor til tenninga også. Og den stiller til mye trøbbel for mange RST eiere. Slitt kam, dårlige løftere osv... Alt blir tadd som tenningsbank av sensoren... Dritt spør du meg.......

Var glad jeg kjørte med S1 innsprut og S2 turbo B)

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen
regner med at bankesensoren kom i sammen med katalysatoren og den nye ECU'en i de såkalte 90-spec-escortene...

Bankesensoren kom i 86/87 ifølge mine undersøkelser.

Hadde slik på min 87-modell. Men den ble flyttet, teipen inn i skumgummi, og lagt på baksiden av batteriet.

 

Mener å huske at den står montert på innsugsiden. Under innsuget en plass? Eller på ene bolten til innsuget?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...