Guest Compom Posted April 13, 2008 Posted April 13, 2008 Vet at klossene mine foran begynner å bli tynne, men regner med at bremsene er noe som skal kikkes nærmere på ved 140k service som nærmer seg fælt. Men siste to dagene har det oppstått en skrape-/subbelyd fra venstre bremseskive. Ser også godt på skiven at det sliter ekstra på to punkter. Er dette noe Ford har "lagt inn" i klossene, så folk skal skjønne det er på tide bytte, eller har noe seriøst kilt seg fast mellom kloss og skive?
Guest mk III 04 Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 Vet at klossene mine foran begynner å bli tynne, men regner med at bremsene er noe som skal kikkes nærmere på ved 140k service som nærmer seg fælt. Men siste to dagene har det oppstått en skrape-/subbelyd fra venstre bremseskive. Ser også godt på skiven at det sliter ekstra på to punkter. Er dette noe Ford har "lagt inn" i klossene, så folk skal skjønne det er på tide bytte, eller har noe seriøst kilt seg fast mellom kloss og skive? Det kan være noe som har kilt seg, prøv å rygge bilen først for å se om det løsner.Noen klosser har slitasjevarsler, det er en metalldings som da skraper mot skiven og lager en høy skrikelyd når du bremser.
bige Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 ford har ikke slitasje varsler ... men dett blir fult bytte av skiver- klosser og kalipere om du kjøre så lenge som du har -ca 5tkr ++++ bare for bremsene forran ...
Guest Compom Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 Nei, går nok ikke på jernet, er ikke så tynnslitte enda! Men begynner absolutt å bli på tide med en liten overhaling rundt baut. Har prøvd å rygge og ordne, men er nok noe som sitter bra da. Får bare pelle det av... Takk for svar!
Mondeo Power Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 Har du sjekket både inn/ut siden? sliter mer på innsiden.
Guest Compom Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 Niks, bare sjekket det jeg ser med 19" på. Relativt god oversikt, men innsiden har jeg ikke sjekka. Peller av imorra og tar en titt.
bige Posted April 14, 2008 Posted April 14, 2008 kjøp deg 7mm lang unbrako på biltema -og kopper pasta til og smøre glide boltene - de pleier og sette seg ..
Recommended Posts