Jump to content

Starter ikke etter fingertrøbbel


Guest pissboy

Recommended Posts

Guest pissboy

Skulle i grunn bare feste en ledning på dynamoen som hadde løsnet. Men når vi først var under bilen kikket vi litt rundt og så at "tappen" som stikker litt ut av starteren (er det jord?) var litt løs og att det hadde gått av ett lite skall under den der den går inn.

Vi tenkte vi skulle få festet den litt bedre, men med ett uhell kom vi med noe verktøy bort i den og + polen der...

Det gnistret litt fint og kom en liten lyd. Og etter det får vi ikke noe reaksjon når fra starteren når vi prøver å starte.

 

Er det noe relé som styrer dette som har gått, eller har starteren som kanskje tok kvelden da?

Gikk over sikringer ihvertfall og alle der så i orden ut ihvertfall.

 

Dette er en 91 mod cvh

 

 

på forrhånd takk

Link to comment
Share on other sites

Den tappen du snakker om, er det en gjenget stang? isåfall er det der ledningen til innslaget på starteren skal festes. tynn ledning. Om du kom borti slik at det ble forbindelse mellom +polen på starter og denne tappen, var det nok starteren som dro rundt du hørte.

 

Sjekk at innslagsledningen er skikkelig på, og prøv igjen :)

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Fikk målt strømmen inn på starteren når vi dro om tenninga nå. Kommer fint med strøm da.

Mulig den ikke likte at vi skrudde litt på den.

Men skal innslagsledningen sitte litt småløst? og skal tappen der være til å vri rundt?

2005 Ford Mondeo 2.2l TDCI Ghia X stv.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford For Life
Men skal innslagsledningen sitte litt småløst? og skal tappen der være til å vri rundt?

 

den ledninegen skal sitte fast og den tappen skal sitte fast hehe så ta ut starteren og lodd den fast igjen..

har obdusert et par slike startere og det meste sitter loddet eller skrudd men i ditt tilfellet er det bare og lodde eller lime vist den plast lignende greia er ødelagt vist ikke må du sansynlig vis åpne den og lodde den fast på innsiden..

det er ikke store jobben men lykke til

Link to comment
Share on other sites

Den tappen skal være fast ja, men den løsner ofte, er slik på min RS Turbo også.

 

Jeg presterte å kvæle bilen i et kryss en gang, å da hadde innslagsledningen løsnet. Det var ikke bare bare å få den på igjen, med en rødglødende turbo like ved...

 

Så mitt tips er å få feste den skikkelig, først som sist!

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Guest pissboy

Pellte ut starteren i dag og prøvde da å feste den tappen bedre. Satten den så inn igjen og fikk den til å gå rundt. Men den tok ikke tak i motoren eller hva man skal kalle det. Bare spannt for seg selv.

 

Tok den ut å fikklet litt til og fikk den til å virke i 0.5 sek eller noe før den blei helt død slik som den var etter første omgang med fikkling.

Er vel like greit å ta en tur på høggeren i morgen. Hele tappen er løs og slerkete, og gir etter når vi strammer mutteren på'n.

 

Er det stor forskjell på 0.9kw og 1.0kw startere? og kan jeg eventuelt ta starter fra en annen bil enn en 91. escort?

Link to comment
Share on other sites

Guest pissboy

Kjøpte "ny" hos huggeren på mandagen som var å satte den i.

Bilen startet veldig mye lettere med den. Med den gammle hørtes det ut som om jeg hadde lite strøm når jeg prøvde å starte. Mens nå var det som vanlige biler ^_^ t.o.m. basskassa i bagasjerommet spillte høyere etter jeg byttet starter.

 

Trur det var greit vi fikklet med den og fikk ødelagt i førsteomgang. Og de 300kr jeg bruket hos huggeren var vel ikke penger ut vinduet.

 

Takk for forslag og tips!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...