Jump to content

"Ny" Ford Mondeo 1.8 GHIA 1999 mod.


Guest Apache

Recommended Posts

Guest Apache

Har akkurat kjøpt meg min første bil, ford mondeo 1.8 GHIA 1999 mod. Gått 100,000 km og tatt hovedservice og skiftet register reim + eu kontroll tatt i april i år. Har kjørt bil i forbindelse med jobben i over 10 år men har alikavell ingen peiling på bil nesten. Er det noe jeg burde hvite om denne modellen? noen "fallgruver", svakheter osv? Er mest beregnet på langkjøring, og ikke så mange km i året. Det er rust under hjulbuene bak som selger skal fikse før jeg får bilen om noen dager, eller så ser den fin ut.

Eneste minus så langt er at det ikke er sentrallås, er det noe som er enkelt å fiske med f.eks fjernkontoll og allarm? Er usikker på om in struksjonsboken følger med, hvis ikke så er det kansje noe som Ford har?

 

Takker for alle svar

 

Olaf Meyer

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med "NY" bil. Jeg har en 2.0 1999 Ghia, og den er jeg godt fornøyd med.

Jeg har fjernkontroll på sentrallåsen, og den henger nok sammen med Defa alarmen.

 

Nå har jeg sjekket, og det står DEFA på fjernkontrollen. Det er jo kjekt med alarm også da.

Edited by GHIA99

99 Mondeo Ghia 2.0 Sedan State Blue

84 Granada 2.3L jubileum (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Sentrallås finnes det universal typer av.. eller du kan sjekke på skrap handleren.

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...