Jump to content

Recommended Posts

Posted

har et lite problem.. ganske stort problem faktisk.. har en sierra xr4i 83 mod.. sviver heilt fint og alt sånn men plutslig når man kjører kuttes strømmen på et eller anna vis.. har sjedde 4 ganger nå men starter ijenn med en gang.. noen ganger sjer det bare et par sekund så kommer den på ijenn.. må vell være no dorlig joring eller noe.. noen som hvet hvor jeg bør lete? så jeg slipper å se gjennom hele ledningsnettet:)

Posted

Hvis bilen plutselig stopper og lys i instrumentpanelet forsvinner er det sikkert at det er oksidering på kontaktene på tenningen!! ;)

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Guest ykarlsen
Posted

Visst alt blir dødt er det nok jordingsfeil.

Visst bare motoren dør, vil jeg tro tenningslås..... eller jording der og...

Posted

forsatt veldig sikker på at det er de 3 ledningene som går til teningen som er feilen skru av deskelet ved rattet og sjekk ;)

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Posted

alt slokker.. alle lysene på bilen og alt.. alt utenom det som er koblet rett på batteriet.. stereo og ei lita lampe oppi motor rommet.. så da er det vell ikke tenningslåsen vell?

Posted
alt slokker.. alle lysene på bilen og alt.. alt utenom det som er koblet rett på batteriet.. stereo og ei lita lampe oppi motor rommet.. så da er det vell ikke tenningslåsen vell?

Er det ikke bare å få lånt seg et tenningslåsen å prøve det da??

tenningslåsen styrer jo strømen til tenning å lysene så;)

Har selv hjelpet en venn som hadde STORE problemer med lysene på bilen sin.. og vi letet og sjekket i flere dager.. før vi fant ut at vi skulle prøve å skifte tenningslåsen.. Og vips... alt funket normalt igjen :D

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

Posted

testet dette.. men hjalp ingenting.. men tror jeg fant feile.. bilen fusket mye og til slutt dauet den.. gikk ut å riglet i det jeg fant av ledninger.. og nede me dynamoen var nesten alle ledningene kuttet og bare surret sammen med tape rundt.. syke folk som har gjort det asså :blink: så når jeg fikk rigla litt i de så kom det seg.. men fusker no villt enda.. virker som den ikke vill svive på alle sylinderene.. kan være litt kondens fjerner også kan hjelpe litt på det <_<