Jump to content

grøftelys til mondeo mk3


Guest MONDEO32

Recommended Posts

Guest MONDEO32

jeg har ettermontert grøftelys på min mk3 m3n jeg jeg får ikke kontakten til ledningsnettet til og passe over på lyktete.finnes det en overgang jeg kak bruke,eller er det feil type pærer som står i lyktene? det står h11 i lyktene,er det riktig,og jeg må skifte lysbryter,hva koster lysbryteren? noen som vet dette?

Link to comment
Share on other sites

Det skal vel være en bakdel til lyktehuset, der kontakten fra ledningen skal kobles i. Så skal pæra kobles i selve lyktehuset.

Slik er det på MK2, og er 99% sikker på at det skal være slik på MK3 også. Dra på ford og høre.

Koster ikke all verden disse bakdelene heller, tror det var ca 300kr.

Ford-avatar.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

monterte xenon i tåkelysene i dag på min mondeo ble supertbra lys brukte h3 8000k

 

men når jeg prøver og tenne lysene ved uten og starte motoren blinker det en gang så er det ikke mer lys i tåkelysene virker ut som det ikke er nokk strøm til og tenne.

må starte bilen før tåkelysene slår seg på. men når jeg har hatt lysen på en liten stund og så skrur av motoren og setter på tenning. da lyser tåkelysene.

 

er det det clawhammer sikter til???

 

 

edit: her er bilde først halogen så xenon

 

DSC02431.jpg

DSC00036.jpg

DSC00037.jpg

Edited by mondeo tianium x 2,2
Link to comment
Share on other sites

mondeo med h3 tåkelys har bedre ledningsnett til tåkelysene en de tidliger modellene altså de med h11.. mine vil ikke tenne i det hele tatt

 

 

 

 

Øøøøøøøøø forklar den er du snill

 

På min 01 med 07 front er det H11 til begge fangerne

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Vertfall på min bil er det for svakt ledningsnett til at xenonlysene ( h11 ) skal klare å tenne...

 

 

målt hvor mye volt det er? kansje brudd eller klemt i ledningene eller dårlig kontakt?

 

 

men er det noen som vet om det hjelper og sette i en litt større sikring eller er det bare ved når den går hele tiden man kan sette i en litt større.

vet at på mitt ledningsnett gikk det an og montere 4 tåkelys på det før sikringen gikk

Edited by mondeo tianium x 2,2
Link to comment
Share on other sites

Du har da ikke originale lykter eller ledningsnett da ?

 

 

uorginale lykter

bruker ledningsnett til mondeo med st220 kitt har bare klippet vek koblingen helt i enden til st220 lysen hadde st220 fanger tidliger på denne

 

skal montere noen helt spesielle pærer på min jeg

 

 

kan tenke meg hmm: en gang xenon ,,, altid xenon :D :P

Link to comment
Share on other sites

nei dei blender ikke, er jo beskytelse forand pæren men er sterkere enn halogen igjend så jeg tenke at dei kom til og blende men ble overasket at dei ikke gjorde det.

hadde dei blendt hadde jeg sotet glasse for og dempe styrken.

 

men jeg teste de vs kjørelysene dei er org xenon ble samme look

har kjørt på kvelden og testet dem i traffiken ingen blinket. har også stått forand bilen et stykke ble ikke blendet men ser at når jeg tar bilde ser dei sterkere ut en det dei er i virkeligheten

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...