Jump to content

problemer med elektrisk


Guest mazdafun

Recommended Posts

Guest mazdafun

hei.

 

har litt trøbbel med min "kjære" Scorpio DOHC.. Her om dagen luktet det plutselig svidd i hele bilen, og alt ble svart i 120kmt.. på en mørk vei.. i regnet.. veldig artig..

Har målt, søkt og Ohmet meg gjennom masse rart... Har fått tilbake strømmen i instrumentene, men et par ting er litt ute på egen hånd..

 

- når jeg skrur over til nærlys, spruter lyktespylerne konstant

- mangler interiørlys, denne sikringen ryker i det jeg setter den i..

- mangler vindusviskere og spylere.. (med unntak av lyktespylere da.. :P )

- sikringen til visk/spyl ryker når jeg skrur på tenningen

- manko strøm til radioen

 

 

er det sikringsboksen som har tatt kvelden?

trenger litt hjelp her nå.. fant et relè til motorstyringa som var kortsluttet, regner med det var det som forårsaket det i første omgang.. har kjøpt nytt, men ikke satt det i enda.. og har ikke satt tilbake tenningsstrømmen til starteren (trodde først det var overslag i starteren..)

 

skal vel ikke ha noe å si for sikringsboksen at de to tingene ikke er koblet inn?? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Scorpioen84

Ingen svar.?

 

Jeg er ingen guru.

Men høres veldig ut som et jordingsproblem...

 

Skjønte ingenting når plutselig Xtralysene slyttet og virke, å jeg styret Forsterkern til anlegget med brytern til Xtralysene...

 

Det var dårlig jording...

Link to comment
Share on other sites

hei.

 

har litt trøbbel med min "kjære" Scorpio DOHC.. Her om dagen luktet det plutselig svidd i hele bilen, og alt ble svart i 120kmt.. på en mørk vei.. i regnet.. veldig artig..

Har målt, søkt og Ohmet meg gjennom masse rart... Har fått tilbake strømmen i instrumentene, men et par ting er litt ute på egen hånd..

 

- når jeg skrur over til nærlys, spruter lyktespylerne konstant

- mangler interiørlys, denne sikringen ryker i det jeg setter den i..

- mangler vindusviskere og spylere.. (med unntak av lyktespylere da.. :P )

- sikringen til visk/spyl ryker når jeg skrur på tenningen

- manko strøm til radioen

 

 

er det sikringsboksen som har tatt kvelden?

trenger litt hjelp her nå.. fant et relè til motorstyringa som var kortsluttet, regner med det var det som forårsaket det i første omgang.. har kjøpt nytt, men ikke satt det i enda.. og har ikke satt tilbake tenningsstrømmen til starteren (trodde først det var overslag i starteren..)

 

skal vel ikke ha noe å si for sikringsboksen at de to tingene ikke er koblet inn?? :huh:

er det ingen som har noe forslag her???fant ingen lednings nett under skjermene foran. og har sett over det meste ;) håper noen har noe ide om hva det kan være.takker for svar

 

(skriver på veine av en kompis)

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...