Jump to content

mondeo mk1 turbo kit ?


Guest the_dragon_no1

Recommended Posts

Guest Trouble-maker

ute etter no sånnt selv jeg.. men dog MkIII og Duratec motoren.... men dette er bolt on, men hva med bensin og tenning?? må jo enten få en ny hjerne eller sånnt da??

 

hihihihi.. fant:

 

http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=622

 

Turbo og slanger er ikke no prob.. men å lage manifold er noe jeg ikke gidder selv..

hadde håpet å lage meg en motor med mellom 200-300hk

Link to comment
Share on other sites

Guest the_dragon_no1

ja må vell gjerne ha ny datainnsprut, kan huske og ha lest noe om dette en plass på forumet her, men finner det ikke mer :/

 

btw, mener og ha lest at dette ikke er noe problem å få godkjent så lenge du ikke får mer hester enn v6'rn...

Må vell oppgradere bremser og sånt visst du skal ha mere power en v6'rn.. ;)

Edited by the_dragon_no1
Link to comment
Share on other sites

Guest Trouble-maker

skal søke om godkjenning nå. men om man har st220 understell kan man vel få godkjent med 220 hk? og justere den litt seinere.. hehehe

Link to comment
Share on other sites

skal søke om godkjenning nå. men om man har st220 understell kan man vel få godkjent med 220 hk? og justere den litt seinere.. hehehe

 

tror ikke det er så greit å bruke st220 understell siden det er en ganske annen bil en mk1 og mk2.

blant annet så er st220, 5bolts nav og skiver, dette går jo an å gjøre noe med da hvis det skal bygges om, men er da vanskeligere å få godkjent. går greit å godkjenne mk1 med under 170hk med 2.5l bremser foran og bak, etter det jeg har forstått iallefall. da er det bare å godkjenne bilen med 2.0l turbo 169hk. også etter kontrollen så er det bare å skru opp turbotrykket. slik ville iallefall jeg gjort det

1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524

2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line

2008 VW Caddy 1,9tdi

198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Trouble-maker
tror ikke det er så greit å bruke st220 understell siden det er en ganske annen bil en mk1 og mk2.

blant annet så er st220, 5bolts nav og skiver, dette går jo an å gjøre noe med da hvis det skal bygges om, men er da vanskeligere å få godkjent. går greit å godkjenne mk1 med under 170hk med 2.5l bremser foran og bak, etter det jeg har forstått iallefall. da er det bare å godkjenne bilen med 2.0l turbo 169hk. også etter kontrollen så er det bare å skru opp turbotrykket. slik ville iallefall jeg gjort det

 

men nå har jeg en MkIII.. så ST220 er bolt on på denne....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest bsludvig
ja må vell gjerne ha ny datainnsprut, kan huske og ha lest noe om dette en plass på forumet her, men finner det ikke mer :/

 

btw, mener og ha lest at dette ikke er noe problem å få godkjent så lenge du ikke får mer hester enn v6'rn...

Må vell oppgradere bremser og sånt visst du skal ha mere power en v6'rn.. ;)

 

Jeg driver på og konverterer til turbo på min mondeo mk1.

 

Bygger på 2.0 motoren.

 

Det eneste du trenger å bytte er bremser fram og bak. Ellers er alt identisk på bilene. Bremsekalipperne til V6 er bolt on, men bak må du få tak i komplett spindel og nav for å slippe å lage braketter til kalipperne bak. Men det du må gjøre i tillegg hvis du har tenkt å godkjenne den med turbo er å oppgradere dempere og fjærer til tilsvarende spec som på V6'ern.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest bsludvig

Turbokit finner du på ebay hos en selger som kaller seg kansai_motor eller noe slikt.

Var der jeg kjøpte mitt.

Følger med bukkehornsmanifold, T04 turbo, dumpventil, bensintrykkregulator, stor IC og diverse annet snacks. Søk på prosjekt forumet så finner du tråden min med bilder av delene

Link to comment
Share on other sites

Guest Trouble-maker

kan dere legge ut noen linker? gjerne til han på Ebay og prosjekt tråden din?

 

men hva med HK avgift da? om dette godkjennes vil vel dem ha pengene sine og? men dere med MkI har vel såpass gammel bil at den slipper unna...

Link to comment
Share on other sites

Guest bsludvig
ja her sett ditt prosjekt :) nice..

 

 

Men finner ingen på ebay som heter kansai_motor da :?

 

Ser at han kaller seg kansai_motorsport.

Fant denne linken til det kittet som ligger ute nå. Det er identisk med det jeg kjøpte.

 

kan dere legge ut noen linker? gjerne til han på Ebay og prosjekt tråden din?

 

men hva med HK avgift da? om dette godkjennes vil vel dem ha pengene sine og? men dere med MkI har vel såpass gammel bil at den slipper unna...

 

Så lenge bilen har vært registrert i norge over 10 år så skal det ikke være noen hk avgift. Det var i allefall det svaret jeg fikk fra BT på søknaden min.

Min er første gangsreg 11/11-96 og MK1.

 

Her er linken til prosjektet mitt funker ikke den så ligger jeg er topicen Mondeo 1.8 1996 Mk1, Turboprosjekt/bilder. Har endelig fått deler

Edited by bsludvig
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...