Jump to content

HJELP! bilen kutter


86cosworth

Recommended Posts

Bilen kutter, turtalls avhening med og uten turbo trykk! Smeller og hoster osv...

 

Prøvde og bytte phase sensoren siden den var "oppbrukt", ikke stort å hente der, har prøvd med 0,8 - 0,7 og 0,6mm åpning på pluggene!

Har godt over kontakter, hatt på litt elektro cleaner, men ingenting ser ut til å fungere!

 

Den går samtidig litt magert, spesilet på den forreste sylinderen. Den er hvit, mens jo lengre bak du går jo mer grå blir dem, og til slutt svart på den bakerste. Har også prøvd litt att og fram med bensintrykket, men jusker og smeller akkurat likt hele tiden.

 

Dert skal sies at etter pluggene ble satt til 0,6mm så kunne jeg dra den ut på 1. og 2. en gang før det begynt igjen. ( Motor hall kald)

 

Dette her har skjedd etter bytte av topp-pakning og register-reim, samt tetta noen vacum lekasjer.

 

Har hatt besøk av Escort WRC idag, og stor takk til han! Flink mann :) Men som dere skjønner er det ikke ordnet opp i enda.

Jeg får kaaaanskje vært hos en kar i morgen for å få justert bensin og luft mengden, så krysser fingrene for det, men visst noen kan komme med tips så spytt ut! ALT hjelper!

 

Alt må prøves! Skal kjøre i morgen kveld til rudskogen (ser ikke sånt ut nå men) så alt av ideer og tips tas i mot med STOR TAKK! :)

 

ps: Dette er en vingebil, steg 1 chip, eksos og filter.

 

mvh

Hans Christian Håvik

Edited by Combatkit
helt feil overskrift, Tråden skal ha en tydelig overskrift som beskriver innholdet på tråden.

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

montert topp pakningen riktig?? visst den leker så vil jo bilen fjuske å skyte.. reg reim montert rett??

 

da me at pluggane e kvite heilt framme å svarte heilt bak kan vell ha vert sånn før du bytta topp pakning?

Edited by FitjarRacing
Link to comment
Share on other sites

skal se om jeg får tak i rotor og fordeler lokk i morgen. Kanskje nye pluggkabler også..

 

Register står rett ja... var en tann feil, men er ok nå, takket være escort wrc!

 

pluggane e nye idag. Det var det første jeg bytta...

 

Bare tips, er timinga riktig da? ikke en tann feil? Ikke kommet borti veiakselsensoren når dere tok av reimhjulet?

 

skal sjekke opp i veisensoren i morgen. Noen flere lure triks å tips? :)

 

Bare si alt dere kommer på!

Edited by 86cosworth

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Var dumt det ble så seint i gårkveld, Hans..

Og i dag for den del..

Skal nok finne ut av det når du kommer tilbake fra Rudskogen :)

Håper jeg var til litt hjelp vertfall :)

 

Er bare å komme med innspill folkens..

 

Det jeg tror er ganske avgjørende er at før toppakningsbyttet var det en ganske massiv vakuumlekkasje..

Dette har vært når den har blitt justert inn, bremset etc.. Og har fungert fint med den lekkasjen.

Nå når de byttet toppakning, reg.reim etc. så byttet de ut slangene som var lekkasje i, slik at den ikke har vakuumlekkasje lengre.

Gikk over i går og kontrollerte at det ikke var mer lekkasje andre steder.

 

Så jeg er litt redd for at den er justert inn slik at den har kompansert for vakuumlekkasjen,

og nå når den ikke lekker så får den alt for lite bensin. Siden den ikke har fått så all luften tidligere, når det var lekkasje.

 

Når jeg så på den igår sjekket jeg også fasesensoren, der var all isolasjon på ledningene borte, og det var mye eir.

Fikk tak i en annen i god stand, og monterte denne og justerte den inn.

Ble bedre, men fortsatt ikke helt bra. Kuttet ved pådrag når den får endel overtrykk.

Gikk over kontakter i ledningsnettet, og smurte desse.

Sjekka registeret, og monterte dette riktig. Gikk en del bedre etterpå, men fortsatt lik fusking.

 

Idag var han over her, og fikk sett over bilen hos en kar som har verksted her på Stord.

Der skulle han få sjekket blanding bensintrykk, men dette ble ikke noe av.

Han fikk sett over motor, map, coil etc., men uten resultat. Og fikk beskjed om at det nok var bensinpumpa.

Greit nok det, siden den laget mye lyd. Men klarte fortsatt å pumpe greit med trykk. Virket ikke som den slet..

Men jeg hadde en 927 pumpe liggende, så jeg monterte den på bilen hans idag for å utelukke problem med pumpe.

Men ble ikke overraskende uten resultat det også..

Prøvde litt diverse med TPS, temp.sensor etc. også, men var fortsatt likt..

 

Måling av blanding og bensintrykk kunne hjulpet en god del, for å si det sånn..

 

Er en rekke ting som kan være årsak til desse problemene..

Ikke minst dette med vakuumlekkasje som er tettet.

Men også at pluggledninger, rotor, fordelerlokk, bensinfilter ikke er byttet og er uviss km. og alder på..

Er heller ikke sikker på hvilken chip som sitter i den, noe som også kan være svært avgjørende..

 

Har bare fått såvidt sett på den, så får satse på vi finner ut mer etter Rudskogenhelga :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...