Jump to content

Sette på Turbo på 1.8 16 ventiler ceteck


Guest Maxxie

Recommended Posts

Guest Maxxie

heisann, skal bygge min escort 92 mod med turbo, og lurte på noen tips jeg kan gjøre? hvor mye tåler ceteck motoren, og girkassa? dette er en org rs turbo. hørt jeg kan smelle dette rett på bilen, uten og gjøre noe med motoren? stemmer dette? noen som kan komme med tips og forklaringer?

 

Hjertelig takk, Hilsen Mats

Link to comment
Share on other sites

heisann, skal bygge min escort 92 mod med turbo, og lurte på noen tips jeg kan gjøre? hvor mye tåler ceteck motoren, og girkassa? dette er en org rs turbo. hørt jeg kan smelle dette rett på bilen, uten og gjøre noe med motoren? stemmer dette? noen som kan komme med tips og forklaringer?

 

Hjertelig takk, Hilsen Mats

 

 

http://www.burtonpower.com/technical_1/zetec_e.aspx der ligger det litt info ang dette...

skal til med samme prosjekt selv snart :)

Edited by rabbit1987

Ford Escort 1990 mk4 1,6 R.I.P

Ford Escort 1993 mk5b 1,8 R.I.P

Ford Sierra 1987 xr4x4 2,8 nye prosjektbilen

Mitsubitshi Lancer Glx bruksbilen

Link to comment
Share on other sites

hvilken zetec motor er det du skal ha turbo på?

vist jeg ikke tar helt feil så har du samme motor som meg..

tror ikke rs turbo manifoil passer på blokka..

men focus har turbo manifoil som passer på zetec blokka ;)

Edited by rabbit1987

Ford Escort 1990 mk4 1,6 R.I.P

Ford Escort 1993 mk5b 1,8 R.I.P

Ford Sierra 1987 xr4x4 2,8 nye prosjektbilen

Mitsubitshi Lancer Glx bruksbilen

Link to comment
Share on other sites

Hvis du søker litt på ebay så finner du "adapter" plate som gjør at du kan bruke rs turbo manifold.

Focus rs manifold går også ann å bruke, men den er nesten dyrere enn de uorginale som er å få tak i. Og hvis du da har tenkt på endel HK takker Rs manifolden for seg uansett virker det som.

 

Du får veldig billige manifolder både innsug og eksos, stempler og mye mer borte i statene. Ebay er tingen. Her ser du mye snadder; Ebay

Men det er ikke like lett å finne deler til 1,8l. Hvis jeg var deg ville jeg ha satset på en 2,0l.

Går du for 2,0l er det vist også mulig å bruke stempler fra 20LET (calibra turbo)

Link to comment
Share on other sites

Går du for 2,0l er det vist også mulig å bruke stempler fra 20LET (calibra turbo)

 

om du borrer opp blokka.

men zetec rådene skal passe

-------------------------------------------------------------------

Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec

Link to comment
Share on other sites

calibra turbo stemplene er fort like dyre som smidde stempler fra statene..

og rådene må brosjes opp til og passe kryss bolten i opel stemplet..

dreide orginal stempler har vist seg og funke til 300 hk uten problem, samme gjelder rådene, råde boltene sies og være det svakeste punktet..

og ved turbo lading, anbefaller jeg og kjøpe underspylings dysene til en2,0, er bolt on i 1,8 liter..

 

rs turbo manifolden passer, trenger ikke adapter plate, er bare og borre og gjenge opp selv, adapter plata gir deg bare mindre plass, og i en fwd er det trangt nokk i utgangspunktet..

 

er vell bare burtonpower som skaffer deler til 1,8 zetec"smidde stempler"..

kjøper du deler fra statene til 2 liter`n, må du ha rådene og, for delene er egentli til en svart topp zetec, og rådene har annen kryssbolt dim, men kjøper du råder og stempler, så er det bolt on..

2,0 rådene passer i 1,8, men som sagt, må ha stempler til den og for at det skall passe..

 

har samme i zvh motor`n min..

eagle råder, og focus central stempler..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...