Jump to content

dohc tenningsbank


k3nn37

Recommended Posts

etter jeg har leiket meg litt så pleier bilen å tikke i noen minutter.. dette skjer bare når jeg kjører på 95bensin.. så da må det jo være teningsbank jeg hører?..

 

har lest litt om dohc tenningen for å finne ut av dette å der fant jeg dette (bilde) å tenkte at her er jo løsningen ;)

electronictroubleshootikv7.th.jpg

 

men så fikk jeg et problem, hvor er denne service kontakten? er det denne? (jeg har flytt coilen så ledinger ligger på "feil"

plass, denne er org bak varmeskjolet til coilen..

dsc01707gt7.th.jpg

 

å mens jeg er inne på dette med tenning.. hva er dette for noe?

dsc01706ge2.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kontakten med lokket i er diagnosekontakten. Der kan du lese ut feilkoder.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Kontakten med lokket i er diagnosekontakten. Der kan du lese ut feilkoder.

javel.. trudde det bare var en slik kontakt, men lærer vist så lenge man lever.. ;)

 

Er ikke ventiltikking du hører? Tikker det ETTER du har kjørt hardt?

når det tikker avhenger jo litt av åssen jeg kjører men bilen tikker ikke hele tiden mens jeg kjører på 95.. tikker mest etter jeg har kjørt hardt da tikker den mye..lyden høres ut som om noen skulle slått på blokka med hammer veldig fort, men noen ganger begynner den å tikke når jeg kjører helt vanelig (da tikker den bare litt svakt).. tikkingen forsvinner som regel etter noen min..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bruker den olje? Evt. sjekk olje og etterfyll litt..

Min tikka voldsomt noen ganger etter at jeg hadde kjørt litt hardt, og det ga seg ikke før jeg etterfylte olje.. Med texaco olje ga det seg helt, men med biltema olje hørte jeg fortsatt litt tikking, bare ikke så høyt og brutalt.

Jeg kjørte også på 95.

'91 Sierra Sedan IST

- Haltech E6X, Garrett T3, Gule dyser, 3" eksos, 3bar map

- Ny motor på gang :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...