Jump to content

xr3i vs rs turbo


rsemil

Recommended Posts

har kjøpt en rs turbo delebil, mk4 for dem som lurer. har en xr3i med kaputt toppakning, også mk4..

turbo motorn er kaputt men toppen er ok. er det noen store forskjeller på xr topp kontra rs toppen?? evt blokk?? har ikke pellet sund noen av motorene enda så har ikke sjekka sjøl..

 

skjønner dere problemet mitt??

 

blir glad for fakta svar, dem som tror trenger ikke svare:)

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

har kjøpt en rs turbo delebil, mk4 for dem som lurer. har en xr3i med kaputt toppakning, også mk4..

turbo motorn er kaputt men toppen er ok. er det noen store forskjeller på xr topp kontra rs toppen?? evt blokk?? har ikke pellet sund noen av motorene enda så har ikke sjekka sjøl..

 

skjønner dere problemet mitt??

 

blir glad for fakta svar, dem som tror trenger ikke svare:)

Er større ventiler på rs turbo toppen iallefall. Blokken har uttak for oljeretur til turbo.

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

ja skjønner, men er det samme høyde på stemplene da?? er veiva lik?? rådene??:)

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

ok, kjøpte rs`en hos en som hadde mekka litt for mye selv på motorn. han skulle bytte 1 stempel å råde lagrene. han fikk stemplet nedi, med hjelp av ei stor gummi klubbe å mye brutal slåing.

så vurderer å kjøpe nytt stempel å flytte toppen å innmaten over i xr3i motorn. stor skade i sylinderveggen på den rs motorn pluss at det nye stemplet han satte i ble ødelagt...

 

kan jeg bruke bensintanken som står i xr3i`en hvis jeg får på turbo å sånn??:)

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Forsjell på xr3i og rst er kun smidde stempler med lavere komp og natrium fylte eksosventiler. Blokka(med unntak av turbo-olje-retur), råder og veiv er likt.

 

Du kan godt bruke xr3i-bunndel på en rst, bare du får senka kompen med rst stempler. En annen forskjell du burde legge deg merke til er at rst-girkassa kan ha viskose sperre. Og xr3i kassa har lavere utveksling enn rst kassa.

 

Kammen mener jeg at jeg har lest et sted at er like. Så jeg hadde bygd turbo på den motoren som er i best stand.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Forsjell på xr3i og rst er kun smidde stempler med lavere komp og natrium fylte eksosventiler. Blokka(med unntak av turbo-olje-retur), råder og veiv er likt.

 

Du kan godt bruke xr3i-bunndel på en rst, bare du får senka kompen med rst stempler. En annen forskjell du burde legge deg merke til er at rst-girkassa kan ha viskose sperre. Og xr3i kassa har lavere utveksling enn rst kassa.

 

Kammen mener jeg at jeg har lest et sted at er like. Så jeg hadde bygd turbo på den motoren som er i best stand.

tusen takk for veldig bra svar TJ-RS-turbo, da fikk jeg svar på alt jeg trengte å vite:)

skal skru litt idag tenker jeg. kanskje noen har ett sett stempler å selge meg???:)

 

kan jeg flytte viskose sperra over i xr kassen?

olje retur skal jeg nok få fiksa ett sted, går vel greit å kjøre den rett i bunnpanna.

rst`en har vært bremsa 197 hk på hjula av en tidligere eier. så er litt spent på å få dette til å funke:)

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...