Jump to content

Problem T25 Escort Cosworth


stian-ak

Recommended Posts

Etter jeg bytta fra T25 turbo til T3 4x4 turbo her jeg opplevd litt problemer, dette kan selvfølgelig være litt tilfeldig, men...

 

Noen ganger er bilen rett og slett umulig å få start på. Pumpa går, og det lukter bensin, men den vil ikke så mye som gi meg en liten tenning. Nuller jeg hjernen med å ta av minuspolen hender det at den starter, dette kan selvfølgelig også være tilfeldig, men da starter den uten noe problem med en gang, problemet har vært alt fra hver dag, flere ganger om dagen til et par dagers mellomrom. Bilen fjukser også litt, men det kan være at den er i en slags nødmodus etter turboen ble byttet har jeg hørt snakk om... Noen som har hatt samme erfaring, eller kan tenke seg hva dette kan være? Evt hvordan jeg kan feilsøke?

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

hvordan er det ellers rundt motor ?

 

er det noe du har bytta ut , koblet av ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

hvordan er det ellers rundt motor ?

 

er det noe du har bytta ut , koblet av ?

 

Alt er koblet på ja, har prøva å koble av luftmengde/(masse?) måleren, men den oppfører seg ganske likt, det går litt dårligere, men startvanskene er likedann, ellers alt på plass! Hørte noe om at veivføleren kunne gi litt forskjellige problemer?

Link to comment
Share on other sites

Alt er koblet på ja, har prøva å koble av luftmengde/(masse?) måleren, men den oppfører seg ganske likt, det går litt dårligere, men startvanskene er likedann, ellers alt på plass! Hørte noe om at veivføleren kunne gi litt forskjellige problemer?

 

Eg måtte bytte veivføler her om dagen... då funker jo og bensinpumpe som normalt..

Hos meg så va det lignende symptomer - bilen var helt død...plutselig startet den... så død igjen....

Heldigvis så røyk den heilt då - for periodiske feil er ikkje så lette å finne :(

Du kan jo måle veivsensor.... hos meg va det brudd i den - så då va jo saken grei..

Link to comment
Share on other sites

Hadde også problem med veiv sensoren for litt siden, da var det ingen tegn til liv i det heile tatt. Du kan jo også sjekke multikontakta på hjulbuen fram for innsuget. Visst det kjem vaten i den kan du få sånne periodiske feil pga ir.

Ford Escort 1.8 si

Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth"

Link to comment
Share on other sites

prøv å koble av mapsensor'n

 

Koble den av når feilen har oppstått mener du?

 

 

Hadde også problem med veiv sensoren for litt siden, da var det ingen tegn til liv i det heile tatt. Du kan jo også sjekke multikontakta på hjulbuen fram for innsuget. Visst det kjem vaten i den kan du få sånne periodiske feil pga ir.

 

Jeg har sjekka de to kontaktene som er foran innsuget der, de så igrunn ok ut! Eller mener du den som det står edis eller noe på?

 

Det er forresten jeg som har ringt deg angående det sprutet, men jeg har ikke villet gjøre noe mere akkurat nå før jeg finner ut av det her, er litt redd det skal være noe jalla med ledningsnettet mitt.

Link to comment
Share on other sites

ja det er 2 runde kontakter med masse ledninger på, de er rett under luftinga i panseret også renner det vatten ned på dei.

 

Ok, greit å fiksa opp i sånt ja før man begynner å konfigurere sprutet. Så en kan luke ut feil kilder, kjipt å stå og klø seg i hode å lure på om det er noe med elektronikken som er galt :P

Ford Escort 1.8 si

Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth"

Link to comment
Share on other sites

ja det er 2 runde kontakter med masse ledninger på, de er rett under luftinga i panseret også renner det vatten ned på dei.

 

Ok, greit å fiksa opp i sånt ja før man begynner å konfigurere sprutet. Så en kan luke ut feil kilder, kjipt å stå og klø seg i hode å lure på om det er noe med elektronikken som er galt :P

 

OK, da har jeg vært oppe med dem, så bra ut egentlig i utgangspunktet... Men det var gnussa hull på isolasjonen en plass litt nærmere motoren, det er ikke hull på ledningene inni der, kun isolasjonen. Så skal jeg prøve å sjekke den veivføleren i dag, kjøper ny egentlig bare så veit jeg at det er i orden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...