Jump to content

bremsepapirer


Sta1n1

Recommended Posts

Høres bra ut dette ( i forhold til oppsett) .

Turboen funker bra ser jeg .

Jeg vil tro du kan trekke ut endel mer effekt , hvis du klarer å få den til å holde høyere trykk ut turtallet , og setter på større dyser .

Det ser ut som hk kurven er på vei opp på 6500 der dere avsluttet målingen ?

Stoppet dere på 6500 omdr. grunnet mager blanding ?

Målte dere eksos temp og baktrykk under måling ?

 

Du bør vurdere å modde på innsuget , hvis det ikke er gjort allerede .

En live map chip , ville nok også hjulpet på endel .

 

Mange jeg er i kontakt med , sliter med Greddy og Apexi sine ( for) avanaserte boost controllere .

Jeg anbefaler mest HKS sine , da de er enkle i bruk , dønn solide på trykk vanligvis , og sjelden går i stykker .

 

Hehe, turboen funker utmerket den :D

Skal på med sprut i vinter og større dyser så får vi se hva eg klarer å nå neste sommer.

Vi prøvde på å bremse med mer turtall men da slo bare sperra inn så det var ikkje vits, målte verken eksos temp og baktrykk under måling :)

Kanskje ett dumt spørsmål, men hvordan måler enn baktrykk ?

 

Har faktisk tenkt på å prøve enn ny løsning på innsug og til vinter, men får helst bare se hva det blir til. Hvem driver egentlig med modding av innsug ?

 

Greddy profec b-spec II skulle være enn av di enkleste boost controllerene på markedet etter som eg forstod ?

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Hehe, turboen funker utmerket den :D

Skal på med sprut i vinter og større dyser så får vi se hva eg klarer å nå neste sommer.

-Vil nok funke bra med sprut , og greit å ha i fremtiden også..... :rolleyes:

 

Vi prøvde på å bremse med mer turtall men da slo bare sperra inn så det var ikkje vits, målte verken eksos temp og baktrykk under måling :)

Hmmmmm......

 

Kanskje ett dumt spørsmål, men hvordan måler enn baktrykk ?

-Vanligvis ved å sette inn en nippel i turbinhuset på turboen , eller i grenrøret før turbin et sted .

 

Har faktisk tenkt på å prøve enn ny løsning på innsug og til vinter, men får helst bare se hva det blir til. Hvem driver egentlig med modding av innsug ?

Ring EBB Flowtech og spør om ikke han kan omsveise det originale , eller ring Racefix i Stavanger .

Han var oppom med et omsveiset innsug, han hadde moddet , for noen mnd siden .

Det går jo an å skifte hele innsuget med et bedre ( jeg har et på lager) , men det trenger du egentlig ikke .

 

Trenger du større turbo , kan vi alltids oppgradere den du har , eller bytte inn T34 turboen , og få en med litt mer futt i .

Du har jo topp til det , og med datasprut , kan du dra strikken endel mer , om ønskelig .

Link to comment
Share on other sites

For og måle baktrykk trenger du en nippel, enten på "trykksida" av turbinen eller rett før turboen på eksos manifolden. Denne kobler du et kobber røyr eller tilsvarende slik at temperaturen på eksosen går ned og ikke ødlegger manometeret, du har et manometer i enden av røyret som måler baktrykk:) er hvertfall slik jeg har forstått d...

 

Er vel "jenspeed" moddinga av orginalt innsug som er billigest og greiest, snakk med EBB eller Racefix slik som tk sier, sender du innsuget inn til jens kan du bli uten bil en god stund..

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Trenger du større turbo , kan vi alltids oppgradere den du har , eller bytte inn T34 turboen , og få en med litt mer futt i .

Du har jo topp til det , og med datasprut , kan du dra strikken endel mer , om ønskelig .

 

Oppgradere på hvilket vis ? :) og hvis eg ville byttet inn T34 turboen, hva ville du hatt å anbefalt da ?

 

 

For og måle baktrykk trenger du en nippel, enten på "trykksida" av turbinen eller rett før turboen på eksos manifolden. Denne kobler du et kobber røyr eller tilsvarende slik at temperaturen på eksosen går ned og ikke ødlegger manometeret, du har et manometer i enden av røyret som måler baktrykk:) er hvertfall slik jeg har forstått d...

 

Er vel "jenspeed" moddinga av orginalt innsug som er billigest og greiest, snakk med EBB eller Racefix slik som tk sier, sender du innsuget inn til jens kan du bli uten bil en god stund..

 

Ok, hehe. Forstår det slik at desse her EBB innsuga bare sprekker sundt ? Er ihvertfall det som har skjedd med ovar 2 ganger og har det ikkje skjedd med deg og ein gang ? :P Men viss du ennå vil anbefala det så er det vell bare å få heim :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...