Jump to content

Recommended Posts

Posted

har en isvinge jeg skulle ha monter på mk2 kombien min..

noen som har tips til hvordan jeg skal gjøre dette for at det blir tett rundt hullene og ikke ruster?

Posted (edited)

Ha på noe rustbesyttende i skruehullene. Når du monterer bruker du litt silikon rundt skruene til vingen.

Edited by HoelRacing

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Posted

sikaflex, holder bra, og går an å fjerne uten å ødelegge lakken senere også;)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Posted

okay.. takk for alle svarene..

noen som vet om det går ann å lakke over sikaflex eller er det silikon basert?.. litt kjekt å vite bare.. ;)

er det foresten noen som har prøvd å lakke vingen?.. evt hvordan..

Posted

Sikaflex er overlakkbart, vingen er så mjuk at den må ha noe mjukingsmiddel i lakken , eller spesiell plastlakk for å lakkeres,

'03 Honda CR-V

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Posted

okay.. da må jeg skaffe meg sikaflex så blir det nok vinge ^_^ høres ut som en dyr og vanskelig oppgave å lakke den vingen :ph34r:

Posted

ev, skaffe en mk1 XR4x4 vinge som ser helt like ut men er i plast som kan lakkes ;)

'03 Honda CR-V

Posted

hvorfor sprekker ikke lakken på dem da, er jo helt mjuk? har alltid trodd de var plast fordi de var lakkert jeg :P sorry .

'03 Honda CR-V

Posted

finnes vel RS500 nedre vinge i glassfiber og den er ganske lik. IS vingen er forresten tung som fy uansett(hvertfall hvis gummien er skadet og den er full av vann:P), så like greit å bruke noe annet;)

'03 Honda CR-V

Posted

takk for svar..

for finne ut hva jeg gjør neste gang jeg for masse arbeidslyst.. ;) litt kjip at det ikke går å lakke vingen da.. <_<