Jump to content

spørsmål ang sierra


Guest kjell ove_88

Recommended Posts

Guest kjell ove_88

hei.

 

eg har ein original/standar sierra med 2.0L motor, de eg lurte på var om, kor mykje HK kan eg få ut av motoren uten å gjere noken som helst slags form for modifisering av bremse, drivverk osv? går det an å bygge turbo på den?

kas muligheiter for trimming har eg på den?

takker for svar

 

mvh

kjell ove_88

Link to comment
Share on other sites

Ang bremser/drivverk, så effektanlegg og kn-filter.. Ikke no stort mer..

 

205 Blokka tåler mye juling, ikke problem med turbo på den. Men hvis du skal lade no særlig mer enn 0,6 så må du endre litt med andre ting enn toppen også..

 

Andre muligheter for trim er doble webere/dellorto(?) eller lignende..

 

 

MEN. Hvis du har en original 2.0L, da har du vel kanskje 4 trinn også, så bytte av clutch og girkasse er ikke dumt. Og bremser er bare å ta ifra en xr4i hvis du ikke skal ha mer enn 204hk eller Cosworth hvis du skal ha noen hk ekstra

Link to comment
Share on other sites

Guest kjell ove_88
Ang bremser/drivverk, så effektanlegg og kn-filter.. Ikke no stort mer..

 

205 Blokka tåler mye juling, ikke problem med turbo på den. Men hvis du skal lade no særlig mer enn 0,6 så må du endre litt med andre ting enn toppen også..

 

Andre muligheter for trim er doble webere/dellorto(?) eller lignende..

 

 

MEN. Hvis du har en original 2.0L, da har du vel kanskje 4 trinn også, så bytte av clutch og girkasse er ikke dumt. Og bremser er bare å ta ifra en xr4i hvis du ikke skal ha mer enn 204hk eller Cosworth hvis du skal ha noen hk ekstra

planen er egentli å forsterke drivverk og bremse, men de er lommeboka så bestemmer.

clutch skal eg skifte fordi den e HEILT utslitt, girkassen blir nok skifta ut til ein 5 trinns.

kva koster de med turbo og doble forgassere då?

link til ei side der dei selger de?

motoren skal og skiftast ut fordi den har gått litt langt ca(440000), men da e no ikkje den så har stått i bilen heile tida då.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal trimme no særlig så foreslår jeg å bruke motor som har gått under 200/250.

 

www.burtonpower.com og http://www.kollevold.no/

 

Tror du skal komme godt i gang med trim for 20 lapper.

Spørs jo selvfølgelig om du skal ha deler etc nytt eller brukt..

Link to comment
Share on other sites

Guest kjell ove_88
Er vel en regel som sier at du kan ta ut 30% mer av original effekt før du må oppgradere bremser etc.

då kan eg altså ha 136,5 HK uten å oppgradere bremsene, da er no ikkje so mykje.

Link to comment
Share on other sites

Guest kjell ove_88
Hvis du skal trimme no særlig så foreslår jeg å bruke motor som har gått under 200/250.

 

www.burtonpower.com og http://www.kollevold.no/

 

Tror du skal komme godt i gang med trim for 20 lapper.

Spørs jo selvfølgelig om du skal ha deler etc nytt eller brukt..

har tenkt å prøve å finne ein motor som har gått ein plass mellom 100 og 250.

blir nok ein blanding mellom brukt og nytt, alt etter kva eg finner.

har eg fleire timm muligheiter visst eg skifter til innsprøytnings motor?

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke at du har så mange flere muligheter med innsprøytnings motor.

 

Og jeg la merke til at du spurte om en DOCH motor lenger ned her, de fleste anbefaler ikke den til trimming.. Men du gjør som du vil..

Link to comment
Share on other sites

Guest kjell ove_88
Tror ikke at du har så mange flere muligheter med innsprøytnings motor.

 

Og jeg la merke til at du spurte om en DOCH motor lenger ned her, de fleste anbefaler ikke den til trimming.. Men du gjør som du vil..

ja lurte litt på den DOCH motoren, men sida du sa det ikkje var annbefalt å trimme den blir det nok ikkje den.

akkuratt bil trimming er ikkje min sterke side så eg følgjer råd.

men kva vil det koste å bygge ein turbo sånn ca?

Link to comment
Share on other sites

7000kr for ferdig is turbo??? da kjøper jeg den med en gang!!!

Skal du ha cos. stempler, så må du ivertfall ut med 2000kr for noe som er brukbart, så må du ha turbo, brukt bra t3 ca 3000kr, ny topp pakning 1000kr, tillegsinnsprøyting, fra ca 2-3000kr, intercooler ca 1500kr, grenrør ca 2-3000kr, pluss alt av rør og slanger og eksos+++++

 

Men det første du burde gjøre, er å koste penger på bremser og understell, og når det er gjort (og du har spart opp litt mere penger) så begynner du på motoren

Link to comment
Share on other sites

Guest kjell ove_88
7000kr for ferdig is turbo??? da kjøper jeg den med en gang!!!

Skal du ha cos. stempler, så må du ivertfall ut med 2000kr for noe som er brukbart, så må du ha turbo, brukt bra t3 ca 3000kr, ny topp pakning 1000kr, tillegsinnsprøyting, fra ca 2-3000kr, intercooler ca 1500kr, grenrør ca 2-3000kr, pluss alt av rør og slanger og eksos+++++

 

Men det første du burde gjøre, er å koste penger på bremser og understell, og når det er gjort (og du har spart opp litt mere penger) så begynner du på motoren

ja bremsene skal eg begynne med når eg får nok penger til det.

kva må eg gjere med understellet då?

rust er eg så og sei ferdi med.

Link to comment
Share on other sites

hehe det koster som regel mer, men hvis man er heldig, så

kan man finne bra priser.

ic kan man ta fra forskjellige biler.

 

Hvis man lager trykk rør og grenrør selv. så sparer man en del.

 

Bremser understell er viktig ja. enig der

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

Guest kjell ove_88
passer rett på,men det er noen forskjeller på stabstaget foran på vingebil og sedan Cosworth.Kan også være forskjell på stabstaget bak med bredden.

ok, er ein combi eg har.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest kjell ove_88

kva kosta sånn ca eit komplett sett bak og forstilling?

har fått tilbud på eit sett uten gear kasse og mellom aksel frå ein ford sierra corworth 4x4, om det er sedan eller combi veit eg ikkje, men passa de uansett kva for ein det er?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...