Jump to content

Garret t3 org. RSturbo merkelig hull?


sonmic

Recommended Posts

merkelig hul i Luft turbin huset, er bare en skrue montert, legger ved et bilde, som ikke er min turbo men så har et slikt hull, bare mitt hull er lengre oppe. Skal det bare vær en skrue her, eller skal det være en slange der?

 

garrett1.jpg

 

Edit: skrivefeil

Edited by sonmic

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er hullet på utgangen av "sneglehuset" så skal det være en nippel der, som skal kobles til actuatoren. Kan med fordel plugges og ta vakumet fra innsuget ditt til actuatoren

 

Virker som acuratoren min er kobla på solenid tingen. brune med 3 armer er dette riktigt gjort?

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er hullet på utgangen av "sneglehuset" så skal det være en nippel der, som skal kobles til actuatoren. Kan med fordel plugges og ta vakumet fra innsuget ditt til actuatoren

Nja, fullt så enkelt er det faktisk ikke. Begge plasseringer har sine spesielle egenskaper og derfor også fordeler og ulemper. I noen tilfeller får man det resultatet man ønsker med å bruke en nippel som monteres kompessorhuset, andre ganger kan/bør nippelen plasseres andre plasser som f.eks i innsuget.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Nja, fullt så enkelt er det faktisk ikke. Begge plasseringer har sine spesielle egenskaper og derfor også fordeler og ulemper. I noen tilfeller får man det resultatet man ønsker med å bruke en nippel som monteres kompessorhuset, andre ganger kan/bør nippelen plasseres andre plasser som f.eks i innsuget.

Takker. Begrunn gjerne hva de forskjellige plasseringene utgjør hvis du har tid :)

Link to comment
Share on other sites

Takker. Begrunn gjerne hva de forskjellige plasseringene utgjør hvis du har tid :)

Det er sikkert endel som er av den oppfatning at det bare er EN eneste måte å montere en actuator på en turbo med integrert WG og at reslutatet kun blir bestemmt av selve actuatoren, forspennet og bleed ventilen.

Det er egentlig en grei innstillig, men hvis man ikke er fornøyd med dreiemomentkurven og derfor ladetrykk kurven, så er det gode muligheter for å endre på dette med bl.a forskjellig plassering av nippler og andre oppfølgings "tricks".

(Noen "hemmeligheter" vil jeg beholde).

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...