Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Jeg har måtte skifte fjær foran på min Mondeo 2.0TDCi 2004 modell stv.

Problemet er at skruen som holder rundt demperen nederst har rustet fast.. det endte opp med at vi måtte borre på ene siden.. kom egentlig akkurat bittelitt skjevvt med boringen, men det gikk.. måtte sette inn ny bolt med mutter på baksiden.. fungerer som bare det. MEN det samme problemer er på andre siden (høyre) og nå vil jeg ha tips til hva jeg kan gjøre for å løsne denne uten at jeg må borre.. har forsøkt å slå på med hammer.. ha i crc (5-56) osv.. men ikke mulig å skru den ut.. helt bom fast.. er det andre tips.

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Posted

muttertrekker eventuelt latman med rør på. enten knekker du latman, bolten eller så løsner det bare. muttertrekker er det beste. latman for å få det løst :)

Guest GompenTDCI
Posted
Hei!

Jeg har måtte skifte fjær foran på min Mondeo 2.0TDCi 2004 modell stv.

Problemet er at skruen som holder rundt demperen nederst har rustet fast.. det endte opp med at vi måtte borre på ene siden.. kom egentlig akkurat bittelitt skjevvt med boringen, men det gikk.. måtte sette inn ny bolt med mutter på baksiden.. fungerer som bare det. MEN det samme problemer er på andre siden (høyre) og nå vil jeg ha tips til hva jeg kan gjøre for å løsne denne uten at jeg må borre.. har forsøkt å slå på med hammer.. ha i crc (5-56) osv.. men ikke mulig å skru den ut.. helt bom fast.. er det andre tips.

Hehe. Dette hadde jeg og problemer med da jeg skiftet dempere å satt på senkesettet. Må si jeg ble overrasket av at boltene var rustet fast på en så ny bil...