Jump to content

Vannpumpe

Recommended Posts

Guest ironside
Posted

Driver og bytter vannpumpe på cosworthen min nå. Sedan 2wd motor. Har vært på Mekonomen og kjøpt ny vannpumpe (2wd). FIkk beskjed om at denne var lik som på vanlig sierra.

Har skrudd av vannpumpa mi nå, og ser at den grove og den tynne stussen har byttet plass på den nye fra Mekonomen og den som sitter på.. Er det 4wd pumpe jeg har på bilen min?

Det er bare en kort rett slangestuss (5-6 cm) som forbinder termostathuset med vannpumpa. Er det noen som vet forskjellen på 2wd og 4wd pumpe? :wacko: Takker for all hjelp

Posted (edited)

Mekonomen har kun vannpumpe til 205 blokk i systemet sitt.

Men den du kan bestille på mekonomen har delenr: 17-25804. HVIS du har 200blokk....

hadde akkurat det samme problemet som deg. ;)

Edited by Christer2wd

1993 Ford Sierra Cosworth Limited Edition

Guest ironside
Posted

Hmmm, nå skjønner jeg mindre og mindre. Jeg har 205 blokk. Delenr på den jeg kjøpte på mekonomen er 17-25178..

Posted
Hmmm, nå skjønner jeg mindre og mindre. Jeg har 205 blokk. Delenr på den jeg kjøpte på mekonomen er 17-25178..

går det 2 slanger inn på vannpumpa?

Guest ironside
Posted

Jepp. Den grove går opp til termostathuset, også er det en tynnere slange som kommer inn på undersiden.

Posted (edited)
Jepp. Den grove går opp til termostathuset, også er det en tynnere slange som kommer inn på undersiden.

Da skal du bestille 17-25804.

hvis du er int. send PM, har en brukt som er bra.

Edited by Christer2wd

Guest ironside
Posted

Takk! Hm, husker du hvor mye den kostet?

Posted

Husker ikke hva den kosta, men var ca det samme som den du allerede har kjøpt.. 700-800kr. på ford tror jeg den koster 2700.- +mva :wacko:

Guest iselinw
Posted

Du kan fåtaki oppgradert vannpumpe til 2wd. hvis du går til motor teknikk. huset er i aluminium. husker ikke pris.

Posted
Du kan fåtaki oppgradert vannpumpe til 2wd. hvis du går til motor teknikk. huset er i aluminium. husker ikke pris.

Desse selger de enda?

Hvem som har laget de, og hva koster de?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her