Jump to content

Recommended Posts

Posted

har en mercedes vito arbeids bil. vann lampa begynte å lyse så fylte på litt.. har blitt et vanvittig trykk i tanken. sviver bilen og jeg skrur av lokket spruter det vann opp. er bilen kald. stått over natt er det fortsatt et vanvittig trykk. lokket spretter av og det kommer en sprut vann opp. er det pakninga tro? eller kan jeg bare ha fått luft i systemet som må ut? olja er helt fin på den

Posted

Kan høres ut som toppakning, eller lignende årsaker til at forbrenningstrykk kommer inn i kjølesystemet.

Kan jo også være at det er luft etc., men slik du beskriver kan det virke som om det er forbrenningstrykk det er snakk om dessverre..

At olja er fin tyder på at det ikke er lekkasje mellom kjølevannskanal og oljekanal i pakningen.

Men kan fortsatt være lekkasje mellom forbrenningskammer og vannkanal. Dessverre..

Uten at jeg skal si noe for sikkert uten å ha sett på problemet.

Kristian

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted

jo må vell det.. er en o3 mod som har gått 100000 så er vell litt for galt å hive den men. skulle ha 10000+- på verksted for å bytte pakning. var ikke akuratt med på handle lista før jul:)