Jump to content

Escos T25 problem


stian-ak

Recommended Posts

Hvis jeg lar bilen gå eller kjører en svipptur så er bilen rett og slett umulig å få start på igjen... Hvis jeg tar av minuspolen og lar den stå av en stun og på igjen starter det.

 

Jeg har vært oppe med kontaktene på alle sensorene i motorrommet, og rengjort veivføler, der var det mye møkk.

 

noen som har hatt det samme problemet? Om jeg kjører med LMM på eller av har ingenting å si.

 

hadde vært fint med litt hjelp her asså!:)

 

mvh

Stian Kittilsen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

plugger ?

 

lokk ??

 

coil ???

 

hva slags chip ????

 

er mye som kan spille inn .....

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg lar bilen gå eller kjører en svipptur så er bilen rett og slett umulig å få start på igjen... Hvis jeg tar av minuspolen og lar den stå av en stun og på igjen starter det.

 

Jeg har vært oppe med kontaktene på alle sensorene i motorrommet, og rengjort veivføler, der var det mye møkk.

 

noen som har hatt det samme problemet? Om jeg kjører med LMM på eller av har ingenting å si.

 

hadde vært fint med litt hjelp her asså!:)

 

mvh

Stian Kittilsen

tempsensor

Link to comment
Share on other sites

plugger ?

 

lokk ??

 

coil ???

 

hva slags chip ????

 

er mye som kan spille inn .....

 

Plugger OK mener jeg på.

 

Lokk???

 

Coiler OK.

 

Original Chip i EEC IV.

 

tempsensor

 

OK, det kan jo egentlig høres lurt ut! Har du hatt noen problemer med det eller hørt noe om det tidligere?

 

Takk uansett!!:)

Link to comment
Share on other sites

dra på ford å få de til å lese feilkoder, koster sjeldent mer enn en 200lapp.

 

Det er jo en god ide egentlig. Problemet er bare at de ikke har tid før om lenge, de har jo halvparten av finga i fua her. Har hørt noe om noen blink som skal være et sted, eller kan kobles på... Noen som har hørt om dette?

Link to comment
Share on other sites

Plugger OK mener jeg på.

 

Lokk???

 

Coiler OK.

 

Original Chip i EEC IV.

 

 

 

OK, det kan jo egentlig høres lurt ut! Har du hatt noen problemer med det eller hørt noe om det tidligere?

 

Takk uansett!!:)

hadde samme problemer ja.dersom du prøver å nappe ut kontakten til denne ,så ser du om den oppfører seg på samme måte.hjernen legger da inn en fast "map"problemet med denne er at den pøser inn alfor mye bensin når motoren skal startes.er motoren kald så trenger den mye bensin for å starte,så da går det greit.

Link to comment
Share on other sites

hadde samme problemer ja.dersom du prøver å nappe ut kontakten til denne ,så ser du om den oppfører seg på samme måte.hjernen legger da inn en fast "map"problemet med denne er at den pøser inn alfor mye bensin når motoren skal startes.er motoren kald så trenger den mye bensin for å starte,så da går det greit.

 

Nappe ut kontakten til hva egentlig??

 

EDIT: Selvfølgelig var det temp føleren du tenkte på ja.... God ide.

 

Men hvem av kontaktene er det???

Edited by stian-ak
Link to comment
Share on other sites

Tempføler til motorstyringa står i bakkant på toppen, hvis det var den du lurte på!

 

Hmmm... får gjøre et lite forsøk med å jkøpe en ny da hvis det ikke er forskjell.

 

Hadde jo vært veldig bra om det bare var den... Blir jo datasprut nå uasett, men greit å ha det i orden for å kjøre bilen til den som skal ordne det:)

 

Takker for svar hvertfall

Link to comment
Share on other sites

Guest Coswørt
Da har jeg kjøpt og montert ny tempføler, ingen hjelp i det.. Noen fler forslag?? Kanskje det kan være EDIS modulen?

 

Sving en tur til meg så kan vi prøve å "bytte" div komponenter

sikkert noe som lar seg løse

Link to comment
Share on other sites

Guest Coswørt
Det hadde jo vært vanvittig vanvittig bra!! Når lar det seg gjøre tru?

 

Når det måtte passe deg det

Bare slå på tråden så ordner vi det

Link to comment
Share on other sites

Jepp. var der jeg fant den... Men den hjalp ikke å bytte. prøver å bytte EDIS modul en dag å ser om det hjelper!

 

Edis modul hva er det? Det jeg kjenner som Edis er det programmet der alle verkstedshåndbøker og arbeidsprosedyrer ligger til bruk av mekanikere.

Altså et dataprogram levert av Ford til bruk for Fordforhandlere!

 

Tenker du på GEM modul? Hvis det er den du tenker på så har ikke Escos noe GEM modul.

Motor uten turbo SUGER!

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg lar bilen gå eller kjører en svipptur så er bilen rett og slett umulig å få start på igjen... Hvis jeg tar av minuspolen og lar den stå av en stun og på igjen starter det.

 

Jeg har vært oppe med kontaktene på alle sensorene i motorrommet, og rengjort veivføler, der var det mye møkk.

 

noen som har hatt det samme problemet? Om jeg kjører med LMM på eller av har ingenting å si.

 

hadde vært fint med litt hjelp her asså!:)

 

mvh

Stian Kittilsen

 

 

Hei har akkurat hugget en T25 er det no du trenger så skrik ut:)har alt fra jærne ,,chip luftmasse måler ++++++++

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...