Jump to content

Escos T25 problem


stian-ak

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har faktisk ikke fått sjekket det enda... hva kan det være da? Fikk tips om at det kunne være tenningslås, men bare når den er varm a gitt, rart.

dersom du finner krasjbryteren til bensinpumpa ,så kan du prøve å slå av bensinpumpa.motoren skal da starte ,den går en liten stund før den har brukt opp bensinen som er i fuelrailen.om du ikke finner bryteren så kan du prøve å ta ut sikringen til bensinpumpa.

Link to comment
Share on other sites

dersom du finner krasjbryteren til bensinpumpa ,så kan du prøve å slå av bensinpumpa.motoren skal da starte ,den går en liten stund før den har brukt opp bensinen som er i fuelrailen.om du ikke finner bryteren så kan du prøve å ta ut sikringen til bensinpumpa.

 

OK, det skal jeg prøve! Takk for tipset igjen. Jeg hører bensinpumpa går når jeg slår på tenninga, men det har kanskje ikke noe å si?

Link to comment
Share on other sites

OK, det skal jeg prøve! Takk for tipset igjen. Jeg hører bensinpumpa går når jeg slår på tenninga, men det har kanskje ikke noe å si?

teorien er at tempsensor er def.motoren starter da ikke når den er varm. dette p.g.a. at dysene leverer alt for mye bensin.når motoren er kald så går det greit for da trenger den mye mer bensin. dersom du bryter strømmen til pumpa så skal den starte på det som ligger i fuelrailen.dette er på varm motor.

Link to comment
Share on other sites

teorien er at tempsensor er def.motoren starter da ikke når den er varm. dette p.g.a. at dysene leverer alt for mye bensin.når motoren er kald så går det greit for da trenger den mye mer bensin. dersom du bryter strømmen til pumpa så skal den starte på det som ligger i fuelrailen.dette er på varm motor.

 

Tempsensoren er ny den... Skrev det lengre opp i tråden.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg prøva med ny Edis modul også... akkurat det samme enda.. Noen flere forslag? Hva var det med denne sikringsboksen?

 

EDIT: Forresten så hadde jeg bilen på diagnose i dag, og den eneste feilkoden de klarte å finne i dag var 214 CID, og den sier jo igrunn circuit failure, mennehhh... det kan jo være så mangt igrunn kanskje... Veldig rart at det er alltid uten når bilen er helt kald!!

Edited by stian-ak
Link to comment
Share on other sites

Hmm, okay..

Ikke bra..

 

214 CID? Hvilket diagnoseutstyr ble det lest av feilkoder med?

Var du hos Ford?

 

Sikringsboksen er et ganske vanlig problem på Escort Cosworth, og på Escort mk5/mk6.

Er selve sikringsboksen som tar kveld. Må byttes.

Har byttet en rekke slike på Escort mk5 og mk6 på jobb (Ford)..

Blir kretsbrudd etc i de.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hmm, okay..

Ikke bra..

 

214 CID? Hvilket diagnoseutstyr ble det lest av feilkoder med?

Var du hos Ford?

 

Sikringsboksen er et ganske vanlig problem på Escort Cosworth, og på Escort mk5/mk6.

Er selve sikringsboksen som tar kveld. Må byttes.

Har byttet en rekke slike på Escort mk5 og mk6 på jobb (Ford)..

Blir kretsbrudd etc i de.

 

Var på ford å tok diagnosen ja... Men om sikringsboksen hadde vært gåen hadde vel problemet oppstått også når bilen var kald? Nå er det bare veivføleren igjen som ikke er bytta.

Link to comment
Share on other sites

Hva sa de der om problemet da?

Bosch eller IDS som ble brukt til å lese de av?

 

Er ikke godt å si egentlig, har sett mange lumske problem med desse sikringsboksene.

Er litt merkelig at det er temp.avhengig. Du har kontrollert alt annet enn veivsensor nå?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hva sa de der om problemet da?

Bosch eller IDS som ble brukt til å lese de av?

 

Er ikke godt å si egentlig, har sett mange lumske problem med desse sikringsboksene.

Er litt merkelig at det er temp.avhengig. Du har kontrollert alt annet enn veivsensor nå?

Det var en gammel maskin som blei brukt hvertfall. De tok vel igrunn ikke full diagnose, bare gjennom den ene kontakten, ikke gjennom hjernen.

 

Jeg har kontrollert alt utenom veivføleren ja. Kanskje du har delenummeret på den forresten? Hva skal være avstanden på føleren og hjulet mon tro? kan det være noe der?

Link to comment
Share on other sites

Prøv å blås med med trykkluft på veivsensoren for å kjøle den ned, etter den har stoppa og se om den går da..

Ford Escort RS Cosworth 92'

Nissan Skyline R32 GT-R V-specII

Ford Escort Rs Turbo 86' "død"

Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg prøva å blåse den kald, men det var ingen hjelp. ser ikke for meg at en greier å blåse den kald inn, og det er jo der problemet er igrunn, så jeg får handle en ny og se.

 

Prøv å måle motstand i den då....?

Både ved kald og varm tilstand....

Link to comment
Share on other sites

Prøv å måle motstand i den då....?

Både ved kald og varm tilstand....

 

Det har jeg ikke gjort nei, får høre hvor mye den koster i dag. Uansett greit at jeg veit at det er i orden, i og med at det skal kobles datasprut og den sensoren blir brukt.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg ikke gjort nei, får høre hvor mye den koster i dag. Uansett greit at jeg veit at det er i orden, i og med at det skal kobles datasprut og den sensoren blir brukt.

 

Kjøpte sjøl for ein måned eller to siden...mener det va 1600 eg måtte ut med...

Den er ikkje lik på gammel og ny escort...så pass på det er den rette du får :)

 

Datasprut er fine saker... når min stoppet så va det bare å plugge i laptop..så såg ein med ein gang at det va veivsensor så ikkje ga signal.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte sjøl for ein måned eller to siden...mener det va 1600 eg måtte ut med...

Den er ikkje lik på gammel og ny escort...så pass på det er den rette du får :)

 

Datasprut er fine saker... når min stoppet så va det bare å plugge i laptop..så såg ein med ein gang at det va veivsensor så ikkje ga signal.

 

D va LINK? :)

Link to comment
Share on other sites

Meninga var faktisk at jeg skulle ha LINK fra Racefix også, men jeg er ikke så sikker. Var enten veldig uheldig med tidspunktet eller så er han litt for useriøs til at jeg vil handle der.

 

Jaså... Tok du han i et grinete øyeblikk? :)

 

Pleier å være meget god service fra den kanten, men kan jo være litt travel da...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...