Jump to content

Blaupunkt MP52


KingPin

Recommended Posts

har en Blåpunkt MP52 spiller som er litt over et halvt år gammal og nå byner den å kødde :angry: noen ganger så dropper frontsettet og 6x9'erne helt ut mens bassern fortsetter å dure som om ingenting har skjedd. hva skyldes dette...? basserne har egne forst mens frontsettet og 6x9'erne kjøres fra spiller'n

Focus (2006)

Focus (2000)x

Sierra (1990)x

Citroen BX Millesime (1992)x

Link to comment
Share on other sites

Har samme problemet selv med min nye pioneer spiller..

Bare at jeg får ikke lyd i høytallerene i det hele tatt.

Virket helt fint, og plutselig bare koblet de ut.

Noe gale med iso- kontakten til høytallerene kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrano
har en Blåpunkt MP52 spiller som er litt over et halvt år gammal og nå byner den å kødde :angry: noen ganger så dropper frontsettet og 6x9'erne helt ut mens bassern fortsetter å dure som om ingenting har skjedd. hva skyldes dette...? basserne har egne forst mens frontsettet og 6x9'erne kjøres fra spiller'n

hallå, det skjer kanskje når du spiller høyt? isåfall kan jeg tenke meg at den innebygde forsterkeren i spilleren går varm og beskytelses kretsene slår den av. signalen som går til subben/linje utgangen blir "hentet" før den den innebygde forsterkeren i spilleren. Tror ikke det er så stor du kan gjøre med det, borsett fra bedre kjøling til spilleren, desutten nå på vinter tid så bruker man som regel i størrre grad varme apparaten som har alle kanalene sine bak/rundt spilleren som ikke gjør saken noe bedre... :angry:

 

Løsning er en separert forsterker til fronsettet/6x9"... :)

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo høre med Blaupunkt om de har noe å tilføye dersom du er interessert.

 

Tlf:

====

81 53 28 00.

 

Adresse (dersom du vil skrive til dem):

=======================================

Robert Bosch AS

Postboks 629

1411 Kolbotn

 

 

Serviceverksteder:

==================

 

Bus og Regionalt Servicecenter

 

Fyksen Bilservice AS

Industrigata 37 B

2619 Lillehamer

 

Tlf : 61 27 97 97

Fax: 61 27 97 98

e-post: Svein.erik@fyksen.no

 

----

 

Bus og National Service Center

 

Oppegård Elektro-Diesel AS

Trollåsveien 8, Postboks 690

1411 Kolbotn

 

Tlf: 66 82 29 90

Fax: 66 82 29 91

e-post: Blaupunkt@elektro-diesel.no

 

---

 

Regionalt Service Center

 

Ikan Tele AS

Moldegårdsveien 35

6415 Molde

 

Tlf.: 71 24 32 58

Fax: 71 24 32 60

e-post: Arve.garden@commit.no

 

---

 

Ref:

http://www.blaupunkt.no/infoservices_10.asp

http://www.blaupunkt.no/infoservices_1.asp

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

jess....var innom Strandberg (bilstereosjappe osv) her i Porsgrunn og hørte og han sa at han nesten garantert trodde det var jordingsfeil...vet ikke om det er noen andre som har noen andre forslag?

Focus (2006)

Focus (2000)x

Sierra (1990)x

Citroen BX Millesime (1992)x

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrano
jess....var innom Strandberg (bilstereosjappe osv) her i Porsgrunn og hørte og han sa at han nesten garantert trodde det var jordingsfeil...vet ikke om det er noen andre som har noen andre forslag?

nja... ville nok tro at dårlig jording ville også påvirket line ut, jordingen til utgangene er den samme som er til linje delen... -sorry, har lite tro på det... B) isåfall må du beskrive flere detaljer rundt feilen.

 

mvh

:ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Har samme problemet selv med min nye pioneer spiller..

Bare at jeg får ikke lyd i høytallerene i det hele tatt.

Virket helt fint, og plutselig bare koblet de ut.

Noe gale med iso- kontakten til høytallerene kanskje?

Noen som kan hjelpe meg da?

Er nesten helt sikker på at jordinga er i orden, da jeg har lagt opp egen jordingskabel fra spilleren. I tilleg tar den jo jord fra antennen..

Alt funket helt bra men plutselig koblet høytallerutgangene i spilleren ut og det ble merkbart dårligere lyd fra de to 12", som er koblet til egen forsterker.

Får ikke noe lyd fra iso- utgangene på spilleren. Alt var jo i orden trodde jeg...

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrano
Noen som kan hjelpe meg da?

Er nesten helt sikker på at jordinga er i orden, da jeg har lagt opp egen jordingskabel fra spilleren. I tilleg tar den jo jord fra antennen..

Alt funket helt bra men plutselig koblet høytallerutgangene i spilleren ut og det ble merkbart dårligere lyd fra de to 12", som er koblet til egen forsterker.

Får ikke noe lyd fra iso- utgangene på spilleren. Alt var jo i orden trodde jeg...

hmm??!! ja, det var litt vanskeligere det her men siden jordingen er garantert bra OG linje utgangen er blitt dårligere så kan det tenkes at noe felles som jordingsbanner i print kortet som har rykket, har du ikke noe garanti igjen så kan du oppne spilleren og se etter synlig brudd i printbannene, (hvis du ikke har kunskapper om elektronikk er nok best å forlatte jobben til fagfolk.)er det dobbeltside printkort så må du fjerne cd driverket og eventuelt måle deg frem for å verifisere punktene.

MEN, prøv en enkelt triks: ta minus på utgangans signalet i RCA kontaktene (minus er den ytre metalkappa)fra spilleren og så kan du koble den til jord(chassiset på spilleren) ved hjelp av en liten ledning stump, hør om lyden blir "bedre" og kanskje noe støy blir svakere (hvis du ble plagget av støy)bare husk at alt må være tilkoblet som vanlig.

 

mvh

B)

Link to comment
Share on other sites

sierrano, virker som om du har rett med den varme-teorien din ;) har prøvd i hele dag å kjøre uten varme i midten og da har jeg fått normal lyd :rolleyes: takk skal du ha;) håper ikke det skjærer seg noe mer...

Focus (2006)

Focus (2000)x

Sierra (1990)x

Citroen BX Millesime (1992)x

Link to comment
Share on other sites

Noen som kan hjelpe meg da?

Er nesten helt sikker på at jordinga er i orden, da jeg har lagt opp egen jordingskabel fra spilleren. I tilleg tar den jo jord fra antennen..

Alt funket helt bra men plutselig koblet høytallerutgangene i spilleren ut og det ble merkbart dårligere lyd fra de to 12", som er koblet til egen forsterker.

Får ikke noe lyd fra iso- utgangene på spilleren. Alt var jo i orden trodde jeg...

hmm??!! ja, det var litt vanskeligere det her men siden jordingen er garantert bra OG linje utgangen er blitt dårligere så kan det tenkes at noe felles som jordingsbanner i print kortet som har rykket, har du ikke noe garanti igjen så kan du oppne spilleren og se etter synlig brudd i printbannene, (hvis du ikke har kunskapper om elektronikk er nok best å forlatte jobben til fagfolk.)er det dobbeltside printkort så må du fjerne cd driverket og eventuelt måle deg frem for å verifisere punktene.

MEN, prøv en enkelt triks: ta minus på utgangans signalet i RCA kontaktene (minus er den ytre metalkappa)fra spilleren og så kan du koble den til jord(chassiset på spilleren) ved hjelp av en liten ledning stump, hør om lyden blir "bedre" og kanskje noe støy blir svakere (hvis du ble plagget av støy)bare husk at alt må være tilkoblet som vanlig.

 

mvh

B)

Tror jeg bare får levere inn spilleren, da jeg ikke har noe peiling på elektronikk.. Men, takk for hjelpen ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen
litt kjedelig uten musikk da jeg ikke har noen Cosworth motor under panseret <_<

Får få noen til å lage plate med lyd til deg da...... :lol:

Evt. bytt til cossie.

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrano
litt kjedelig uten musikk da jeg ikke har noen Cosworth motor under panseret <_<

Får få noen til å lage plate med lyd til deg da...... :lol:

Evt. bytt til cossie.

kanskje en "mulig inntekts kilde" til for klubben? -cd platte med kose "cossielyd"...!! :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...