Knutte Posted December 15, 2008 Posted December 15, 2008 Nå har det seg slik at disse fantastiske spylerne på panseret og på bakluka ikke spyler. Hører motoren går på begge, men nada væske. Spylerne på lyktene funker. Bilen har stått stille ca en uke (Og Ja. Har spylervæske i tanken). Hva kan være galt? Fryst igjen? Er det varme i disse som går sammen varmetrådene i frontruta og bakruta? Er det sensor på bremsene som sier når det er lite klosser igjen?Og er det en måte å stramme brekket på? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
Siberiantiger Posted December 15, 2008 Posted December 15, 2008 Nå har det seg slik at disse fantastiske spylerne på panseret og på bakluka ikke spyler. Hører motoren går på begge, men nada væske. Spylerne på lyktene funker. Bilen har stått stille ca en uke (Og Ja. Har spylervæske i tanken). Hva kan være galt? Fryst igjen? Er det varme i disse som går sammen varmetrådene i frontruta og bakruta? Er det sensor på bremsene som sier når det er lite klosser igjen?Og er det en måte å stramme brekket på? Jeg opplevde nettopp noe lignende.. jeg forsøkte å spyle men det kom ikke noe.. hadde fyllt på dagen før. Etter en del forsøk begynte lyden av spylermotoren å høres mindre å mindre ut og plutselig var det stopp. Da sjekket jeg sikringer og den 20A sikringen var gåen. Skiftet den men fortsatt var det helt stille.. så jeg antok motoren til spyleren var gåen og kjøpte en ny. Men etter å ha hatt bilen på verskted i et par timer (skulle gjøre noe annet først på den) så var plutselig spylerne i orden.. Dysene hadde nok vært frosset.. dårlig spylerveske.. for lite antifrost i den sikkert.. har vært ned i -12 grader her de siste ukene.. Dermed dannet det seg sikkert et "trykk" i slangene og motoren klarte ikke å presse frem mer.. Jeg sjekket ikke om lyktepylerne virket den tiden de andre ikke gjorde det.. men kanskje kan de være frosset hos deg også?! Tror ikke det er varme i disse dysene.. Når det gjelder stramming av håndbrekke, er det som regel autostramming, men av og til kan det være treghet og du må da smøre opp igjen.. slik jeg nettopp gjorde og de fungerer bedre enn noen gang! 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
Mondeo Power Posted December 15, 2008 Posted December 15, 2008 Nå har det seg slik at disse fantastiske spylerne på panseret og på bakluka ikke spyler. Hører motoren går på begge, men nada væske. Spylerne på lyktene funker. Bilen har stått stille ca en uke (Og Ja. Har spylervæske i tanken). Hva kan være galt? Fryst igjen? Er det varme i disse som går sammen varmetrådene i frontruta og bakruta? Er det sensor på bremsene som sier når det er lite klosser igjen?Og er det en måte å stramme brekket på? - Noen har varme i spylerdysene.- Ingen varsling på klossene- Ikke justering på brekket om du har 01 mod, kom seinere med justering midt under bilen.
Knutte Posted December 15, 2008 Author Posted December 15, 2008 Takker for svar! Det gir meg en liten pekepinn på de tingene jeg lurer på - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
Recommended Posts