Jump to content

Tannstang til Cosworth


Scorpio24

Recommended Posts

Har alvorlig dødgang i rattet, og i svinger kommer rattet til et punkt der det er litt motstand for så å "sprette" over. Dette fører til at bilen får et lite kast på seg hver gang dette skjer. Har mest lyst til å kjøpe ny komplett tannstang med endeledd istedet for å begynne å bytte ut kun stengene. Har søkt litt rundt for å finne ut hvilken tannstang jeg skal ha. På eBay reklamerer de fleste selgerene med at alle tannstengene som passer Scorpio, passer ALLE modellene. Noen snakker om at tannstang til vanlig Scorpio ikke skal passe pga. tilkoplingen til servopumpen.

 

- Jeg lurer derfor på om det er noen her som vet på hva som er riktig.

Er utrolig kjedelig å kjøpe noe som ikke passer..

 

Kom gjerne med tips hvis dere vet hvor man får kjøpt nytt eller overhalt til en rimelig pris.

 

Motorcode: BOA

OE - Delenummer: 7831501142

Originaldelenummer fra Ford: 6 758 092

EAN Kode: 5016593380066

 

Ford delenummer:

FORD 6 758 092

FORD 6 542 773

FORD 91 GB 3503AD

FORD 91 GB 3503BA

FORD R8 5GB3503FA

FORD R8 5G B3503EB50

 

Delenummer fra andre produsenter:

TRW JRP614

MAPCO 29828

DELCO REMY DSR646L

0057 QSRP547

1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia

1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive

1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Har alvorlig dødgang i rattet, og i svinger kommer rattet til et punkt der det er litt motstand for så å "sprette" over. Dette fører til at bilen får et lite kast på seg hver gang dette skjer. Har mest lyst til å kjøpe ny komplett tannstang med endeledd istedet for å begynne å bytte ut kun stengene. Har søkt litt rundt for å finne ut hvilken tannstang jeg skal ha. På eBay reklamerer de fleste selgerene med at alle tannstengene som passer Scorpio, passer ALLE modellene. Noen snakker om at tannstang til vanlig Scorpio ikke skal passe pga. tilkoplingen til servopumpen.

 

- Jeg lurer derfor på om det er noen her som vet på hva som er riktig.

Er utrolig kjedelig å kjøpe noe som ikke passer..

 

Kom gjerne med tips hvis dere vet hvor man får kjøpt nytt eller overhalt til en rimelig pris.

 

Motorcode: BOA

OE - Delenummer: 7831501142

Originaldelenummer fra Ford: 6 758 092

EAN Kode: 5016593380066

 

Ford delenummer:

FORD 6 758 092

FORD 6 542 773

FORD 91 GB 3503AD

FORD 91 GB 3503BA

FORD R8 5GB3503FA

FORD R8 5G B3503EB50

 

Delenummer fra andre produsenter:

TRW JRP614

MAPCO 29828

DELCO REMY DSR646L

0057 QSRP547

 

De fleste fra 90 - 94, fra scorpio 2.4 og 2.9 passer rett på, og skal ikke være forskjell, og finnes på de fleste huggerier...

Høres ut som du har en tidligere kollisjonsskadet bil, da det nesten er det eneste som lager dødpunkt...

 

Haakon

scorpio Cosworth sedan -93

scorpio Ghia sedan -90

scorpio Cosworth sedan -91

scorpio Ghia 5dørs -89/86

scorpio GL 5dørs -89/85

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest MR_Insane89

sikker på at det ikke er rattakselkrysset? var ute for dette på en renault en gang, ikke at jeg skal si at dette er likt... har ikke sett under v6 karrosseriene, så vet ikke hvordan d ser ut...

jeg ville smørt dette krysset med fett for og se om dette hjalp... forsvinner "over-bikkinga" vet du hva problemet er... dette funka værtfall som prøblemløsning på renaulten..

Link to comment
Share on other sites

Guest Herminator

Jeg byttet tannstangen min for en stund siden. Kjøpte en overhalt en fra www.autospar.no komplett med indre endeledd, ser de har en egen utgave for cosworth der nå. Jeg fikk stangen i posten og sendte min gamle i retur for å få pant, betalte da totalt ca 4500, ytre endeledd måtte jeg kjøpe i tillegg, men de koster jo ikke allverden...

 

Hørtes rart ut at det skulle være så store forskjeller med tilkobling til servopumpe, på min så er det bare to rør (tur/retur) som kobles til stangen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...