Jump to content

6x9 i hatthylla - Sierra


OleHenrik90

Recommended Posts

God dag, god dag. Sitter nå her med to stk nye 6x9 høytalere jeg tenkte å montere i hatthylla. Men problemet er jo så klart at jeg ikke sjekket hvor stor plass det var i hatthylla før jeg bestilte de. Så det jeg lurer på er om noen har montert dette i sierra sedan før? 1992 model 2.0clx. Det er jo noen små hull til småhøytalere i den metallsaken under der, men det passer jo ikke i det hele tatt. Noen forslag? =)

 

Mvh

Ole Henrik

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vet du hvordan man demonterer hatthylla? :P jeg forsod det ikke når jeg prøvde å ta den av :P

 

visst jeg ikke husker feil må du ta av baksetet.. noen 10mm muttere bak i bagasje rommet.. og stikksag fungerer og 6x9 spiller veldig bra VISST du kopler de riktig med + og - :)

Link to comment
Share on other sites

visst jeg ikke husker feil må du ta av baksetet.. noen 10mm muttere bak i bagasje rommet.. og stikksag fungerer og 6x9 spiller veldig bra VISST du kopler de riktig med + og - :)

 

 

Haha :P akkurat + og - tror jeg blir vanskelig....! :P Men greit. Hvordan skal jeg lage ny hatthylle a? :o

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Pouges
God dag, god dag. Sitter nå her med to stk nye 6x9 høytalere jeg tenkte å montere i hatthylla. Men problemet er jo så klart at jeg ikke sjekket hvor stor plass det var i hatthylla før jeg bestilte de. Så det jeg lurer på er om noen har montert dette i sierra sedan før? 1992 model 2.0clx. Det er jo noen små hull til småhøytalere i den metallsaken under der, men det passer jo ikke i det hele tatt. Noen forslag? =)

 

Mvh

Ole Henrik

 

jeg klipte bort blekket jeg..inn mot midten av bilen til høytalerne passet inni...så skrudde jeg høytalerne på..før jeg presset det inn bak der..gikk fint..ser greit ut.. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

jeg klipte bort blekket jeg..inn mot midten av bilen til høytalerne passet inni...så skrudde jeg høytalerne på..før jeg presset det inn bak der..gikk fint..ser greit ut.. :rolleyes:

 

 

Vil ikke dette påvirke bilens stivhet eller noe? :o

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke den hattehylla har så mye med bilens stivhet å gjøre. Er jo rimelig tynn den.

 

Har vurdert å klippe vekk den selv, men blir nok til at jeg lager en "hattehylle" på oversida av den originale, og plasserer magneten i originale 5" hullet i hattehylla. Og evt vinkle høyttalerne noe framover. Får prøve meg litt fram, og finne ut hva som gir best lyd. Beste er nok å få laga en "kasse" til høyttalerne, men det blir nok litt for stort, for det er ikke vakent med plass baki hattehylla der.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke den hattehylla har så mye med bilens stivhet å gjøre. Er jo rimelig tynn den.

 

Har vurdert å klippe vekk den selv, men blir nok til at jeg lager en "hattehylle" på oversida av den originale, og plasserer magneten i originale 5" hullet i hattehylla. Og evt vinkle høyttalerne noe framover. Får prøve meg litt fram, og finne ut hva som gir best lyd. Beste er nok å få laga en "kasse" til høyttalerne, men det blir nok litt for stort, for det er ikke vakent med plass baki hattehylla der.

 

 

Hva med å ta ut den originale og støpe ny over den gamle på en måte? sånn at man får riktige hull vendt litt forover? :P støpe i glassfiber altså :) Personlig tror jeg at jeg går for å klippe ut litt av blekket i den greia. Kan jo bare sette på ett demper stag(stag mellom bakre tempertårn) hvis det viser seg å påvirke bilens stivhet?

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Pouges
Vil ikke dette påvirke bilens stivhet eller noe? :o

 

 

joda..den ble merkbart snålere å kjøre..men da sto den i stil med eieren :P

Neida..den plata var så tynn at den hadde nok veldig lite å si.. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...