tuszi Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 åssen kan jeg få trimma 1.6i mk4 motor? mer effekt osv... noen som vet om noen rå effektanlegg som passer denne også? internett sier er også fint om noen vet om. thx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rst frode Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 kjøp komplett rst motor Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 porting, planing, større bensintrykk, bedre eksos-anlegg og et powerfilter... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aNTILooP Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 porting, planing, større bensintrykk, bedre eksos-anlegg og et powerfilter... har du peil på hvordan du får opp bez trykket på std gasser på 1,6? weber... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ykarlsen Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 har du peil på hvordan du får opp bez trykket på std gasser på 1,6? weber... Das må du nok finne deg større dyser til gasseren, eller enda bedre: Større forgasser. Eks. fra xr3. Eller gjør som meg; weber 38/38 etellerannet.... Mye suppe, og ingen morro før 5000rpm........Porting og planing gir mye bedre drag i disse motorene. Ihop med en annen kam, grenrør osv..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aNTILooP Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 har du peil på hvordan du får opp bez trykket på std gasser på 1,6? weber...Das må du nok finne deg større dyser til gasseren, eller enda bedre: Større forgasser. Eks. fra xr3. Eller gjør som meg; weber 38/38 etellerannet.... Mye suppe, og ingen morro før 5000rpm........Porting og planing gir mye bedre drag i disse motorene. Ihop med en annen kam, grenrør osv..... jau..har fått ett tips .. 2,3 granada gasser eller 2.0 gasser... motorn blir slik.. xr blokk.. plana rst topp (kam kommer seinere) og xr grenrør og effekt annlegg...og luftfilter.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Taunus Basic Posted January 23, 2005 Share Posted January 23, 2005 Mange fine forslag om å putte forgasser på en 1.6 i ...? Vel uansett, hadde selv samme motoren i XR2 en min, bare MED forgasser..Jeg satte bare på ny forgasser, grenrør, luftfilter, bedre plugger.Men viktigst av alt jeg portet toppen litt. Det hjalp godt.. Den nye forgasseren var helst standard XR2 forgasser. Var ute og kappkjørte litt med en Sierra Cossie (helt standard) I alle hastigheter opp til ca 100 km/t holdt jeg følge med ham. over det hadde ikke jeg sjangs.Han ble mektig irritert over den lille svarte "loppa" som hang på hjul hele tiden. Uansett, med insprøytning bør du i første rekke bytte luftfilter, kamaksel, eksosanlegg, grenrør, bensinpumpe, dyser.. i den rekkefølgen da det er den billigste rekkefølgen. Deretter finn en fyr som kan porte toppen for deg.. Lykke til.. PS: RS-turbo er heller ikke galt.. Men skal du ha moromotor, bruker du en zetec-blokk, veiv svinghjul, cvh topp, og modda bunnpanne til tørrsump, custom-råder, kam, ventiler, og 2 doble Weber DCOE 40mm, og noen skikkelige headers. da har du 170 gamp UTEN turbo...Du vil nok trenge noen til å gjøre de modda som trengs med blokk og slikt.. men hey, skal man ha det gøy så... Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 23, 2005 Share Posted January 23, 2005 hadde nok gitt **** i cvh-toppen i det oppsettet der ihvertfall hvorfor strupe en grei na-zetec med en cvh-topp? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mescort Posted January 23, 2005 Share Posted January 23, 2005 ville å ha kasta cvh toppe og brukt zetecen Mk4 rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Taunus Basic Posted January 23, 2005 Share Posted January 23, 2005 Etter det jeg leste i Fast Ford, så har zetec-toppen begrensninger på ventilstørrelse og bevegelse.CVH toppen derimot har rom for mye større ventiler. Selv visste jeg ikke at de gikk ann å bruke om hverandre engang.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 24, 2005 Share Posted January 24, 2005 og det at zetec'en faktisk har DOBBELT så mange ventiler har ingenting å si? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 24, 2005 Share Posted January 24, 2005 hehe...tofte...nei det har vel ikke noe å si...hahahahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted January 24, 2005 Share Posted January 24, 2005 etter trimming Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted January 24, 2005 Share Posted January 24, 2005 og litt sveise arbeide Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted January 24, 2005 Share Posted January 24, 2005 ultimate for tuning & trim side: www.burtonpower.com 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ykarlsen Posted January 24, 2005 Share Posted January 24, 2005 Mange fine forslag om å putte forgasser på en 1.6 i ...? Har da qouta posten med spørsmål om gasser jeg da.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 24, 2005 Share Posted January 24, 2005 endamereultimate for tuning & trim side: www.amber-performance.co.uk Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Taunus Basic Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 hadde nok gitt **** i cvh-toppen i det oppsettet der ihvertfall hvorfor strupe en grei na-zetec med en cvh-topp?Liten oppdatering. Kikket gjennom noen Fast Ford.. har for mange til å lete gjennom alle. Derfor kikket jeg litt på nettet, og fant samme info der. http://www.zetecinside.com/xr2/zetectune.htm Det jeg ikke visste var at denne sammensetningen også kan brukes i forbindelse med turbo. Hvis du blander Zetec blokk, og veiv og stempler. Deretter kombinerer du dette med CVH toppen.Her er en link til komplett oppskrift på en ZVH .http://www.quantums.info/zvh.htm Zetec'en har en svakhet i ventilene, derfor er den "dårligere" enn CVH'en.(Tofte) ! Dobbelt så mange ventiler kan bety dobbelt så galt faktisk.. selv om zetec er en helt ok motor, derfor tar man det beste fra to motorer og kombinerer dette (lager synergier) og får det moro Denne sammensetningen kombinert med Turbo fra RST f.eks gir fort mye mer hester enn bare en CVH turbo, eller en Zetec-turbo. Etter det som står på den sida.. De har greie på det! Så er ikke 270 hk urealistisk i det hele tatt. FOR EN 1.6liter turbo eller 1.8liter !!! .. .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 nå har de jo tatt ut over 400 hk med zetec 16v og turbo da, men siden denne topicen ikke inneholdt noe om turbotrimming, holder vi oss unna det.... ZVH begynner å bli en gammel "oppfinnelse" nå og hva er det som er så dårlig med ventilene på 16v-toppen da? hvis du setter i rustfrie ventiler og mekaniske løftere, kan det vel ikke være noe problem med de?? og man får jo mer luft inn i sylinderen, ettersom man får dekt større areal med 2 ventiler, og med en skikkelig portjobb da, hadde jeg ikke lurt på noe annet på en na-motor...det sammen med høyere komp, skikkelige kammer, grenrør og effektanlegg, trottle-bodies, omex elektrisk tenning og skikkelig innsprut, må det bli en bra kombinasjon...200 bhp anyone? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 sett i en rs2000 motor med noen råe weber gassere og trim kammer,litt høyere komp og litt porting så passerer du 200HK.1,8 liter zetec med kam,grenrør,råe webere,porting og høyere kompresjon så nærmer du deg 200HK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Taunus Basic Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Mitt forslag var jo ikke annet enn et forslag.Har ingenting imot zetec'en jeg.. Helt ok motor..Kom bare til å tenke på det når jeg leste om trimming her.Kunne godt tenkt meg en ombygd Taunus med Zetec også jeg..Med litt av det digget du nevner.. En ZeeVH er jo en litt dyr byggejobb antar jeg.. Forresten, det er jo nesten alt som er gøy med motor.. For dyrt etter hvor gøy det er.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted February 28, 2005 Author Share Posted February 28, 2005 hva om vi sier jeg ville satt på turbo? hva trenger jeg av utstyr og litt priser eventulelt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 grunnen til cvh topp på en zetec er bare at du skal slippe alt køddet og utgifter .det er rett og slett bare lettest og billigst. 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 absolut enklest med tanke på alt som henger på toppen...manifolder, tenningssytem osv osv osv... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford Gnomen Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Hiv i 1300 stempler, fres ut ventilspor, stapp i vill kam, port livet ut av toppen, smekk på grenrør, 2x gassere, feit coil, bedre dynamo, 2" hele veien bak med ei potte og hiv alt unødvendig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now