Jump to content

Strømtrøbbel


Guest sondre

Recommended Posts

Heisann, har eit problem med sierraen min, 1991 mod, clx 4x4.

 

Har i det siste hatt problem med at sikringeen til instrumentpanelet ryker, står jo ein 4A sikring der, og den ryker heile tida, prøvde å sette i større sikring med ryker uansett. Dette problemet begynte for ei veka sidan, men då var det berre å bytte sikring og alt var som det skulle, men noen dager etter er det sånn som eg beskreiv, at sikring ryker.

Kan det være ein overledning?

 

Ladelampen lyser, men dynamoen lader, lader 14,2 volt belasta. So skjønner ikkje heilt sammenghengen her, for første gong sikringen rauk kutta alt lys ut fordi ladelapen ikkje funka, og den må vel virke for at dynamoen skal lade!

 

Blei kanskje litt innvikla skrive detta her, men håper nokon skjønnar kva eg vil fram til!

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Sansynligvis en kortslutning i instrumentboksen, eller ledningene som går dit.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Hadde ut instrumenpanelet idag, fann egentlig ikkje noko feil, men når eg satte på igjen so funka alt som normalt. Men etter litt køyring var det tilbake til det gamla, sikring ryker. Kva skal eg egentlig sjå etter der inni? Sjekka ledninger for brudd, og sjekka jordingen. men det såg jo bra ut. Nokon som har peiling kva som kan gjere det? Kan det være instrumentpanelet. No idag når sikringen rauk, lyste ladelampen, det har den ikkje gjort før under køyring. Men når eg setter på tenninga lyser den ikkje. Nokon tips?

 

håper nokon kan hjelpe, drit lei dette no!

Link to comment
Share on other sites

nå er det vel ikke så lett å vite sånn uten å ha sett på det da, og om du hadde lagt tråden på teknisk hadde flere sett/lest trur jeg,

er jo tydelig at det går MYE strøm et sted, så sikringen blir overbelasta, frem med multimeteret ditt å mål, og sjekk for små brudd, hadde det på min, tok ut innstrument panelet og bytta sikring, og starta opp, gjorde det i en helt mørk garasje, da så jeg gnisten tydelig.

eller forventer du at noen skulle fortelle deg at den grønne ledningen har et brudd 10cm fra sikrings boksen E.L??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...