Jump to content

Erfaring med Ford Maverick?


Guest Cossie77

Recommended Posts

Guest Cossie77

Min far vurderer å kjøpe en Ford Maverick 4x4. Noen som har erfaring med disse? Ser ganske grei ut, høy og robust. Mange feil? Plusser og minuser? Er visst en 2004 modell. Så vidt jeg vet finnes de i både 2.0, 2.3 og 3.0 liter. Hva anbefales?

Edited by Cossie77
Link to comment
Share on other sites

Har vært borti en del slike biler i jobbsammenheng på Ford.

Og syns ikke de er noen dårlige biler akkurat :)

Ikke hatt inne noen med nevneverdige problemer, eneste ABS-ringer som sprekker er et litt vanlig problem.

Men syns de virker som greie biler jeg :)

Liker 2,3 Dohc motoren i de jeg :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Far min hadde en 2004 mod med 2,0l motoren. For liten motor i en såpass tung bil. Førte til ett ganske bra forbruk for en 2liter å være. Ser for meg at det ville blitt redusert med en 2,3 under panseret.

Som nevnt, så er abs-ringene en svakhet. Det er også det eneste jeg kan komme på av direkte feil/problemer med bilen.

Robust og god fremkommelighet pga bakkeklaringen og diffsperr på bakaksel. God å kjøre. Sitter relativt høyt, med bra oversikt.

 

Vurderer selv å kjøpe en brukt Maverick, men er litt usikker på modell. Har følgende dilemma;

På de tidlige modelene med 2literen, dvs frem til 2005 troor jeg det er, så har er det mulig å tvangsstyre firehjulstrekken med bryter. Det kan man ikke på de senere modellene med 2,3 liter. Noe jeg personlig syns er ett lite minus. Enkelte ganger er det greit å koble inn firehjulstrekken FØR man begynner å spinne/sitter seg fast.

Hadde man bare kunnet få i pose og sekk..;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...