Jump to content

Fusking Sierra ist ?

Recommended Posts

Posted

Har ein sierra is som eg monterte turbo på. Har montert tennings forskyver to tillegsdyser før innsug.

Bilen fungerte greit med 0,3 i ladetrykk, men så røyk toppakningen. Denne var nokk gammel og sliten. Eg hadde ikkje hatt oppe motoren før turboen vart monter.

Sette på ny gr. A toppakning, Så begunnte klattet. Bilen sviver heilt fint når den er kald. Etter eg har vert ute og kjørt ca 10min, begynner bilen å fuske noe voldsomt. Vil ikkje svive på tommgang og "jager" på turtalet når eg står stilt.

Er det noen som har peiling hva som kan vere gale? Takker for svar :rolleyes:

Posted
Har du gått igjennom den vanlige lista, plugger, kabler, lekkasje, vakum, tenning, timing osv ?

Ingen form for lekasjer, teninga og vakum er sjekket. Har også målt tennkablene. Men har ikkje byttet pluggene, skal bytte di i mårå. Når bilen sviver er det akkurat som om motoren ikkje tenner på alle pluggene.

Det som var så merkelig var att bilen fungerte heilt fint i dag tidlig, etter 10 min kjøring så plutselig begynte bilen å jukse. Hadde vell max 4000 på turtallet eit par ganger etter at bilen hadde blitt varm. Trudde ikkje tennpluggene skulle ryke så lett? Byttet di sist når eg byttet toppakning.

Posted

I dag skiftet eg alle pluggene, bilen fusker like mye enda, både når motoren er kald og varm.

Posted

hvordan tenning kjører du? når du er ute å kjører, hvordan er temperaturen på motoren?

dem tillegsdysene, er dem koplet på trykkbrytere? det samme gjelder tenningsforskyveren?

Posted (edited)
hvordan tenning kjører du? når du er ute å kjører, hvordan er temperaturen på motoren?

dem tillegsdysene, er dem koplet på trykkbrytere? det samme gjelder tenningsforskyveren?

Ca 8 grader grunntenning. Når eg er ute å kjører er temperaturen heilt fin og stabil på motoren.

Ja tillegsdysene er koblet til trykkbrytere. Tenningsforskyveren er en "Micro Dynamics EMS 6" Som er koblett etter koblingssjemaet som fulgte med. En ledning til jord, en til trykk sensor på innsug. Og en ledning til + - på coilen.

Har ikkje hørt noen form for tenningsbank.

Edited by oddi
Posted (edited)

har du noe form for turtall sperre utenom orginalt , vet om mange som får fusk med sånt når det begynner og bli gammelt

Edited by BM-RACING

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

42107972_838924079641484_259040644536729

Posted
har du noe form for turtall sperre utenom orginalt , vet om mange som får fusk med sånt når det begynner og bli gammelt

Hei!

Nei , har ingen form for turtall sperre utenom orginal. Har også prøvd annen coil, fordeler, hjerne i bilen, sensoren på gass spjeldet, var ingen forskjell.

Posted
Hei!

Nei , har ingen form for turtall sperre utenom orginal. Har også prøvd annen coil, fordeler, hjerne i bilen, sensoren på gass spjeldet, var ingen forskjell.

har du prøvd uten den tennings forskyver dingsen a

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

42107972_838924079641484_259040644536729

Posted
har du prøvd uten den tennings forskyver dingsen a

Ja, det har eg. Merket ingen forskjell.

Posted

Hallo!

Fant endelig feilen :P

Skifta gass spjeld, fungerte heilt fint etterpå. Trur det er den gass sensoren på gass spjeldet som hadde gått sundt. Eg har prøvd å bytta den sensoren 3 ganger, men har nokk bare fått tak i defekte sensorer.