Jump to content

Clutch til DOHC. Forsterket


exin89

Recommended Posts

Hva finnes av clutch til sierra DOHC ?

 

Tenker på en forsterket lamell og trykkplate som tåler litt mere enn den originale.

 

Har sett at burton har et kit til RS2000/Mexico, som skal tåle 270nm, det er 215mm som også dohc clutchen skal være. Så da lurer jeg på om det er samme splines på MT75 kassa på dohc og på OHC.

 

Har også sett på AP RACING lamell og trykkplate til OHC som burton har.

Trykkplate: CP2511-1

Lamell: CP5351-1

Det skal da tåle 390nm noe som nok er mere enn jeg trenger, men prisen er jo ikke så gæli, og dette vil vel tåle litt mere juling også. Om bilen blir ubehagelig å kjøre for gamlemor gjør meg ingenting.

 

Har også tenkt på å få litt mere krefter i motoren etterhvert så da er det vel greit med en skikkelig clutch med en gang.

 

Fant ikke noe spesifik tråd om dette så da spør jeg her.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Har montert Trykkplate: CP2511-1 og 320Nm/236lbft WITH CP5352 PLATE.

Passer rett på det.

Har ikke kjørt med bilen ennå, men skal nok det i løpet av uka.

Skal si åssen det kjennes viss jeg husker det ;)

Pedalen har blitt litt hardere, men ikke noe dramatisk.

Link to comment
Share on other sites

Det hørtes interresant ut. Venter på tilbakemelding, Er like før jeg bestiller clutch nå!

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare si det at det er litt rart at Burton har egen kategori med DOHC 8/16v clutch, i tillegg til SOHC når det er samme clutch på begge. Ihvertfall rart at de som passer til DOHC ikke ligger i DOHC kategorien også.

 

Men ettersom hva jeg kan skjønne så skal det passe på DOHC, så da blir det nok bestilling i morra.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Iogmed at burton ikke har skrivi DOHC på trykkplata vil jeg bare forsikre meg om at dette vil passe. Så hvis noen vet hvordan boltmønsteret er på trykkplata på PINTO hadde det vert fint om noen kunne sjekka at det er samme som på DOHC.

 

Legger ut bilde av boltmønster og styrepinner på DOHC svinghjulet. Røde rundinger er Styrepinnene, og de sorte er bolthull. Alle mål er fra senter av hull.

 

DOHCTrykkplate.jpg

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Ingen som vet noe om dette. Er helt sikkert noen her som har en OHC trykkplate som kan sjekke dette. Hadde vert fint med svar så fort som mulig.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Ingen som vet noe om dette. Er helt sikkert noen her som har en OHC trykkplate som kan sjekke dette. Hadde vert fint med svar så fort som mulig.

Rett på.

Splines'n på lamelen er lik også.

 

Jeg kjører med "ohc" hus og lamel jeg.

 

Har kjørt litt nå, og detta er resultatet:

 

*tyngre pedal - ikke dramatisk merker det bare til og begynne med.

*funker bra og er fornøyd til nå. nb. kjører med organisk "HD" lamel så det skal tåle 320nm, er ganske snill og oppfører seg omtrent som orginalt.

 

Eneste som er å klage på er at jeg har veldig lav pedal, gir slakk wire/ auto strammer'n skylda inntil videre, skal se på det til lørdag tenker jeg.

 

Even

Link to comment
Share on other sites

Da er nok clutch bestilt. Og bilen er mest sansynlig på veien om en ukes tid da. Tar 2-7 dager for frakt stod det hos burton.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...