Jump to content

Pinto motoren - IS motoren


OleHenrik90

Recommended Posts

Noen som vet om lesestoff om denne motoren? 2Liter IS motor.

Lurer blandt annet på litt hvilken blokk dette er? og hvilken kasse som passer på den?. Er det en type9 kasse eller en MT75?

 

Hvis noen har noen bøker, linker og anbefalle så si gjerne ifra :)

Edited by OleHenrik90

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kjenner en som tok ut 200gamp av en suge pinto. Har ikke specs men her er vel massiv porting og større ventiler nøkkelord:) Mener han hadde formet innsugsporten ved og legge "epoxy metall" i bunnen av porten og få den formet litt mer nedover.

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Kjenner en som tok ut 200gamp av en suge pinto. Har ikke specs men her er vel massiv porting og større ventiler nøkkelord:) Mener han hadde formet innsugsporten ved og legge "epoxy metall" i bunnen av porten og få den formet litt mer nedover.

 

Prøve å finne mer specs? :) Høres megent intressant ut :) Så en flowbenk test hadde ikke vært dumt?

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er en her inne (BM-Racing) som har tatt ut over 350 hester ut av en slik motor med orginal innmat :)

 

Edit: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=45978&hl=

Edited by Knutte

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

jeg veit min far og en kompis av han klarte og få 230hk ut av pinto sugemotor

 

der høvla de blokka ikke toppen portet masse mye større ventiler og en kam på 298grader hvis jeg ikke husker feil

doble fjører og 2 48webbere

Link to comment
Share on other sites

jeg veit min far og en kompis av han klarte og få 230hk ut av pinto sugemotor

 

der høvla de blokka ikke toppen portet masse mye større ventiler og en kam på 298grader hvis jeg ikke husker feil

doble fjører og 2 48webbere

 

 

Og that's it?

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

jeg veit min far og en kompis av han klarte og få 230hk ut av pinto sugemotor

 

der høvla de blokka ikke toppen portet masse mye større ventiler og en kam på 298grader hvis jeg ikke husker feil

doble fjører og 2 48webbere

 

 

230hk i en suge pinto høres sinnsykt mye ut, var det enda 2l? På vanlig 98fuel?

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

noen som har peiling på datasprut(?) som passer til ca 200-220 hk? Trenger man datasprut da? vel. tips om hva man trenger for IST prosjekt med ca 220hk med turbo

 

Min bremsa 218hk med standard dyser og innsprut, eneste ekstra er Haltech F5 med en 350ccm dyse på innsuget.

 

Ellers ville jeg absolutt gått for datasprut, det hjelper noe ******

Link to comment
Share on other sites

så det er forskjell på datasprut og de haltech greiene? :P det var noe sånn som haltech jeg tenkte på :P Ligger de på ca 3000-5000? og hva gjør de egentlig? Trenger man det hvis man skal ha ca 220+ hk?

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

så det er forskjell på datasprut og de haltech greiene? :P det var noe sånn som haltech jeg tenkte på :P Ligger de på ca 3000-5000? og hva gjør de egentlig? Trenger man det hvis man skal ha ca 220+ hk?

 

Datasprut er en elektronisk hjerne som styrer bensin og/eller tenning for motoren, haltech f5 er ett tilleggssprut som bestemmer når en eller flere dyser skal starte(kommer ann på hvilket turbotrykk du setter den på).

 

Haltech'en marius/ford-racing selger er av typen datasprut, og ligger fra 3000(billig) til 25000+(dyrt).

 

Man TRENGER det ikke, men det er anbefalt for sikkerhet og ytelse

Link to comment
Share on other sites

Nå ble det veldig mye :P

Men rett meg hvis jeg har feil! :)

 

Hvis jeg skal montere turbo på en IS med mål på ca 200-250hk... trenger jeg følgende:

 

*Større dyser (s2 dyser + ?)

*Turbo av type? + liten IC

*Haltech f5?

*Noe mer som man må kjøpe?

 

Handleliste blir godt modtatt:D

Edited by OleHenrik90

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dyser: S2/orginale is-dyser

Turbo: T25(ssab900?) T3(cosworth bla)

Haltech F5: Hvis du skal ha orginale is-dyser

Intercooler: Fra cosworth feks.

Grenrør selvsagt

 

Bruker du S2 dyser trenger du ikke Haltechen, men den vil gå veldig fett uten ladetrykk med de dysene, hvis du ikke gjør som combatkit forklarte i en av de klistra trådene(ang borre hull i lokket).

Istedet for haltechen til ca 1500kr kan du bruke trykkvakter fra saab900 til ekstradysen(e)

Link to comment
Share on other sites

Dyser: S2/orginale is-dyser

Turbo: T25(ssab900?) T3(cosworth bla)

Haltech F5: Hvis du skal ha orginale is-dyser

Intercooler: Fra cosworth feks.

Grenrør selvsagt

 

Bruker du S2 dyser trenger du ikke Haltechen, men den vil gå veldig fett uten ladetrykk med de dysene, hvis du ikke gjør som combatkit forklarte i en av de klistra trådene(ang borre hull i lokket).

Istedet for haltechen til ca 1500kr kan du bruke trykkvakter fra saab900 til ekstradysen(e)

 

Vil det være nok med originale dyser hvis jeg skal ha 200-250HK a?

Vil haltech og org dyser være en bra combo med en t3 cossie turbo? cossie turbo = hk?

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nei, derfor er det:

 

S2 dyser

Eller

orginale dyser med haltech F5 med en cosworth-dyse feks

 

Jeg begynner å tro jeg er dum :P

Mente du nå at jeg skulle ha 3 org dyser og 1 cossie dyse og haltech F5? :P

 

Når det gjelder montering av s2 dyser så skal jeg lese den klistra saken nå =)

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...