EEH Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Hei, Skal skru sammen OHC IS motor nå som det skal turbo på. Og jeg vet de fleste antagelig anbefaler ARP studs, men i første omgang så skal jeg kjøre med orginale bolter. Noen som har greie på om man burde bruke mer/mindre moment osv på tiltrekkning, annet anntall bolter osv enn på en standard motor? Orginal topp pakkning. I såfall, hva anbefaler dere? Om den orginale tiltrekkninga burde brukes så kunne jeg trengt den også da skjema som fulgte med boltene var altfor rotete i motorstørrelser osv. Mvh Espen
Kverna Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Bruk det tiltrekkingsmomentet som står anbefalt til motoren, noen kommer vel med autodata/haynes sin anbefaling Min fotoblogg
D.Toft Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 her er noen linker: http://roy_hendum.tripod.com/index.htm http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...4&hl=moment
BM-RACING Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Hei, Skal skru sammen OHC IS motor nå som det skal turbo på. Og jeg vet de fleste antagelig anbefaler ARP studs, men i første omgang så skal jeg kjøre med orginale bolter. Noen som har greie på om man burde bruke mer/mindre moment osv på tiltrekkning, annet anntall bolter osv enn på en standard motor? Orginal topp pakkning. I såfall, hva anbefaler dere? Om den orginale tiltrekkninga burde brukes så kunne jeg trengt den også da skjema som fulgte med boltene var altfor rotete i motorstørrelser osv. Mvh Espen jeg hadde brukt 12.9 bolter er ikke så sinnsykt dyre eller( kan brukes om og om igjen)dette får du kjøpt på grønvold i ski også andre bonde butikker Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo
EEH Posted February 9, 2009 Author Posted February 9, 2009 jeg hadde brukt 12.9 bolter er ikke så sinnsykt dyre eller( kan brukes om og om igjen)dette får du kjøpt på grønvold i ski også andre bonde butikker Ok, takk for alle tips og informasjon.
RsMuffe Posted February 11, 2009 Posted February 11, 2009 kjøp deg 12.9 bolter som er litt for lange. så må du kappe dem bitte litt. bruke org. bolt for å finne ut lengden. kjøper du dem som er litt korter enn org. bolter så får du litt korter gjenge parti og det er noe dritt tanke på hvor mye moment skal dra til. wurth har 12.9 bolter.
Recommended Posts