Jump to content

Forgasser spacer/pakning


Andrea/s

Recommended Posts

Hei, har skifta forgasser i sierran, til en gammal god en; weber 32/36 dgav. Men jeg sliter med å finne pakninger og spacere mellom gasser og innsugsmanifoild.

Er en slik det er snakk om:

http://www.fastroadcars.co.uk/shop/images/uploads/026.jpg

 

Bestilte fra fastroadcars for over en måned siden, men har ikke fått noe respons.

 

Så lurer på om det er noen som har tips hvor jeg kan bestille denne fra, er det fint. Er passe lei av at den suger falskluft gjennom de hjemmelagede pakningene mine :P

 

Tips til et brukbart filter til denne gasseren hadde også vært kjekt. Er org boksen mer en god nokk?

 

 

 

Ekstraspm. Vil tro det er litt å hente i ett skikkelig eksosgrenrør kontra den org manifoilden i ohc, der alle sylinderne går inn i ett "rør" for så og bli snevra inn sammtidig. Vurderer å bygge meg ett grenrør der det går hver sitt rør ett lite stykke, for så å bli snevra inn med ett annet, og til slutt alle sammen.

 

Ble sikkert vanskelig å henge med, men er det jeg har fått med meg er det mest opptimale på sugemotor?

Ford Transit 2,2 TDCi 07

 

x: Peugeot 406 97

x: Ford Sierra 88 2l sohc

Link to comment
Share on other sites

bruk tjukkere pakning og pakningsement på gasseren så er du kvitt det problemet.

 

pipercross har et fint filter. får det hos kollevold.

 

grenrør gjør vel litt det å ja men ville heller kjøpt enn å svesie sjøl. hvis ikke sveisekunnskapene er sånn passe bra da. også skal sikkert rørene være en viss lengde for å oppnå maksimalt effektutbytte av det. også lønner det seg sikkert å ha effekt anlegg eller bytte ut de originale lyddemperene til noen som flower litt bedre.

 

du har en god start mot det bedre der ihvertall. neste steg vil vel være kam og høyere komp.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Har jo igrunn bare prøvd med pakningsark fra torshov, og biltema har vel noe bedre utvalg, så får prøve der før jeg gir opp :P

 

Å lage grenrør selv ville jo blitt mye billigere å kjøpe, så det hadde vært artig å prøvd det ut å sjekka resultatet. Har liten tro på at det går an å lage ett med mindre flow enn det orginale ^_^

 

Men er vel kanskje ikke i eksosen de første "plombene" ligger? Anlegget mitt høres i grunn ganske tett ut da jeg synes det er en litt ruskete lyd på det, og har en del pottesmell.

Ford Transit 2,2 TDCi 07

 

x: Peugeot 406 97

x: Ford Sierra 88 2l sohc

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mente var at de kanskje hadde noen tykkere pakninger som man kan skjære ut selv.

 

Men hvis det følger med akkurat denne pakningen i toppsettet deres får jeg vel bare løpe og kjøpe :)

Ford Transit 2,2 TDCi 07

 

x: Peugeot 406 97

x: Ford Sierra 88 2l sohc

Link to comment
Share on other sites

Asbestfritt pakningsmateriale

Lett å klippe eller skjære til ønsket størrelse og form.

Motstandsdyktig mot olje, bensin, varme og de fleste løsemidler.

Egnet til bruk som pakning for ventildeksler, bunnpanner, forgassere og girkasser m.m.

 

1,50 mm 500 x 1000 mm 60-234 219,00 kr

 

dette tror jeg er den tykkeste pakningen di har.....

Link to comment
Share on other sites

Har jo igrunn bare prøvd med pakningsark fra torshov, og biltema har vel noe bedre utvalg, så får prøve der før jeg gir opp :P

 

Å lage grenrør selv ville jo blitt mye billigere å kjøpe, så det hadde vært artig å prøvd det ut å sjekka resultatet. Har liten tro på at det går an å lage ett med mindre flow enn det orginale ^_^

 

Men er vel kanskje ikke i eksosen de første "plombene" ligger? Anlegget mitt høres i grunn ganske tett ut da jeg synes det er en litt ruskete lyd på det, og har en del pottesmell.

 

 

biltema har flere typer pakningsark som er veldig greit å bruke.

 

det er selvfølgelig noe billigere. men du er avhengig av at bilen må stå mens du lager det. og det er kan jo bli litt vanskelig hvis man trenger bilen i det daglige.

dårligere flow enn originalt får du nok uansett ikke:)

 

hvis du syns det høres tett ut ville jeg nok gjort noe med det. og pottesmell kan jo være feil innstilt tenning eller noe sånt.

 

det er nok ikke den største plomben på lavt turtall. men på høyt turtall merker jeg ihvertfall mitt veldig godt. men du behøver jo ikke kjøpe hele anlegget nytt.

du bare kjøper sånne universale lyddempere fra simons eller lignende også kapper du vekk de gamle og sveiser inn de nye. trenger ikke noe større rør på så liten effekt som det er snakk om her.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Hei, har skifta forgasser i sierran, til en gammal god en; weber 32/36 dgav. Men jeg sliter med å finne pakninger og spacere mellom gasser og innsugsmanifoild.

Er en slik det er snakk om:

http://www.fastroadcars.co.uk/shop/images/uploads/026.jpg

 

Bestilte fra fastroadcars for over en måned siden, men har ikke fått noe respons.

 

Så lurer på om det er noen som har tips hvor jeg kan bestille denne fra, er det fint. Er passe lei av at den suger falskluft gjennom de hjemmelagede pakningene mine :P

 

Tips til et brukbart filter til denne gasseren hadde også vært kjekt. Er org boksen mer en god nokk?

 

 

 

Ekstraspm. Vil tro det er litt å hente i ett skikkelig eksosgrenrør kontra den org manifoilden i ohc, der alle sylinderne går inn i ett "rør" for så og bli snevra inn sammtidig. Vurderer å bygge meg ett grenrør der det går hver sitt rør ett lite stykke, for så å bli snevra inn med ett annet, og til slutt alle sammen.

 

Ble sikkert vanskelig å henge med, men er det jeg har fått med meg er det mest opptimale på sugemotor?

 

 

kan sikkert finne en brukt ok pakning til deg hvis du vil ??

et 4-2-1 genrør er det du bør ha ,og hvis jeg lese rett det du har beskrive

Edited by to far gone

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

kan sikkert finne en brukt ok pakning til deg hvis du vil ??

et 4-2-1 genrør er det du bør ha ,og hvis jeg lese rett det du har beskrive

Det hadde vært kjempegreier hvis du har en grei en liggende :D

 

Er ingen fare med at bilen står i ro litt. Er ikke 18 enda, så bare litt ivrig med å få den i gang til lappen ;)

 

Er nok et 4-2-1 rør jeg mener ja, hvis jeg tyder tallene riktig da :P

Ford Transit 2,2 TDCi 07

 

x: Peugeot 406 97

x: Ford Sierra 88 2l sohc

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...