RsTurboTaule Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 jeg skulle stramme til ene vippearmskruen etter at jeg hadde byttet ventilløftere og da bare knakk hele greien med mutteren på. er toppen bare boss nå ,eller går det an å fikse dette? er det dyrt/vanskelig i så fall?? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 Hadde du hatt Haynes, hadde du visst at de mutterene bare skal strammes med 8 Nm. De mutterene skal ikke strammes om igjen fordi de er ovale slik at de låser. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted January 31, 2005 Author Share Posted January 31, 2005 på ford sa de 24nm.. sånt som skjer.. nå kan jeg like godt kjøpe wrc eller Gr. A toppakning og Non-stretch bolter.. kostet 1200-1500,- for å borre opp igjen å sette i ny.. 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted January 31, 2005 Author Share Posted January 31, 2005 i haynes står det: Rocker arm nut 25-29nmog rocker cover screws 6-8nm 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 i haynes står det: Rocker arm nut 25-29nmog rocker cover screws 6-8nm Stemmer, leste av feil linje. Bruk alltid momentnøkkel på sånt og ikke bruk mutterene om igjen, de er ovale. De låser ikke like godt når du bruker de om igjen. Det går ann å gjenge opp igjen ja. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted January 31, 2005 Author Share Posted January 31, 2005 går det ikke an å skru denne tappen av med en tang eller noe da???????? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 Jo, den er skrudd inn i toppen. Det er gjenger i begge sider. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 ei diger wisegrip-tang fikser den der vil jeg tro... hvis ikke så kan du prøve å sveise på en m10 mutter, men da MÅ du dekke til alt annet rundt bolten!! regner med at du ikke er lysten på å ta av toppen? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted February 1, 2005 Author Share Posted February 1, 2005 nei jeg er ikke lysten på å ta av toppen egentlig.. prøver med en supermann tang først.. 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
fastford79 Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Er bare å skru på 2 muttere og låse dem mot hverandre.. Så kan du skru opp pinnebolten. Det gjorde hvertfall jeg. 1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i) Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 fastford79: hvis du ser på bilde taule la ut, så ser du at det er igjen max 3-4 gjenger på bolten....umulig å få på 2 muttere der...enda verre å få gjenget den opp.... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 hehe ja nå har du gjort det store ja kristian Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted February 1, 2005 Author Share Posted February 1, 2005 Problemer er til for å løses!! oY ,jeg har visst allerede løst det. Brukte en såkalt sveisetang som kan låse "kjeften". easy fix!skrudde den bare ut.. får den nye staken på fredag+8muttere... 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 wisegrip-tang Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now