Jump to content

kva er desse relene til?


zelma

Recommended Posts

I dag åpnet eg opp rommet med passasjer siden og fant at da låg rele under eit lokk der?

det er 2stk. det eine er grønt og det andre lilla! kva er dei til?

 

lurer også på kor releet til varmeapparate ligger? til vifta til det. finner det ikkje om eg ser på kartet til sikringsboksen

 

takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Relene du fant er mest sannsnlig til frontrute varme. Rele til varmevifta sitter vel under dashbordet. Men hvis vifta bare virker på full fart er det ikke relefeil, men motstandene som sitter oppå viftemotorn som er gåen.

Link to comment
Share on other sites

Relene du fant er mest sannsnlig til frontrute varme. Rele til varmevifta sitter vel under dashbordet. Men hvis vifta bare virker på full fart er det ikke relefeil, men motstandene som sitter oppå viftemotorn som er gåen.

 

eg har ikkje frontrute varme på bilen :/ vifta funkere ikkje i heile tatt.. har sjekket alt nå, og no sitter eg igjen med at det er rele.

er du sikker på at det ligger under dashborde?

bale å demontere det så ligger det ikkje under der.

Link to comment
Share on other sites

eg har ikkje frontrute varme på bilen :/ vifta funkere ikkje i heile tatt.. har sjekket alt nå, og no sitter eg igjen med at det er rele.

er du sikker på at det ligger under dashborde?

bale å demontere det så ligger det ikkje under der.

Skal sjekke i Haynes boka. Står der :P

 

Det ser ut som det ikke er rele til kupevifta. Sikring nr 18, 30 amp.

Sett på tenningen og sjekk om du har strøm til kupevifta. Motstandene sitter på topen av vifta. Du kommer til fra motorrommet. Litt demontering så har du tilgang til vifta.

Edited by stavset
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...