Jump to content

is med turbo og gasser


Guest kimracing

Recommended Posts

Guest kimracing

hei,driver å bygger turbobil,det er en 87 sierra is 2,0 ohc som jeg skal sette turbo med gasser på:)

vet at det er lettere med sprut men har lyst å prøve meg på gasserturbo.

 

dette er gjort:

-det er satt på cossivinge

-cossigrill

-sideskjørt

-innsug med turboklar volvo 175cd gasser.

-turbomanifoil er sveiset.

-recarostol

 

planer:

-skal ta ut bakseter og div

-lage trykkboks for å ha foran gasser

-få tak i en ic

-lakkeres i svart og orange

-skal bruke en turbo fra en 2,5 disel som jeg har liggende

-få det hele til å funke med bensin,turbotrykk osv

-lage blårøyk :D

Link to comment
Share on other sites

Ideen med trykkgasser fra volvo var jeg faktisk innom på gammelSierraen min :P Men desverre krasja jeg den før jeg fikk sveisa om innsuget :( Er det en ekte trykkgasser du har? I så fall skal den klare å levere bensin til over 1 bar ladetrykk. De vanlige gasserne ser nesten lik ut, men magrer ut bensin ved trykk, der trykkgasseren gir mer bensin. Ikke trykkgassere har også oljepåfyllingslokk som bruker sprette av ved relativ lavt ladetrykk. Trykkgasseren skal også ha en sensor i bunnen, med plass til å kople på ei ledning. Har du fått tak i en ekte trykkgasser er du heldig, ettersom de er sjelden og bruker koste mye(De fleste volvoene med gasserturbo bruker orginal sugegasser)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest kimracing

det er en stromberg 175 cd-2 som er ombygd,det er tigget igjen kanaler som ikke tåler trykk.

skal kjøre med trykkvakt og ekstra dyse før innsug.prosjektet står desverre stille akurat nå pga hus kjøp med isolert garasje da selfølgeli,hehe men bil etter vert B)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...