Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en granada stående som jeg kunne tenkt meg å få start på, til det trenger jeg en ny forgasser, helst en Weber 38DGAS, men en fungerende solex (orginalt) kan jo funke.

Det som er viktig er at forgassren er stående, dobbel(ikke 2-trinns), helst ikke stort mindre enn 38mm og at den ikke suger falsk og er mulig å få dyser til om det er til noe helt annet, flensen er vanlig Ford/Opel, samme som på 2.0 der mange har hentet 32/36 DGV fra, og det bør være billig, den forgasseren jeg har nå er helt ustlsitt og suger så falsk at bilen ikke går på tomgang i det hele tatt.

Jeg trenger også vannpumpe, til denne, helst med reimhjul, men bare pumpe går det også, hva slags viftekobling det er er likegyldig da jeg har elektrisk.

Bør være tett uten slakk. Det er ikke likt på alle scorpio/sierra.

Om noen har fungerende pluggledninger hadde det og vært greit.

Alt skal selvfølgelig være så billig som mulig, og jeg kan hente på sør/øst-landet, kan og skru løs om verktøy finnes.

Grunnen til dette er at jeg har en bil stående som skulle vært flyttet på, og muligens med i burnekonkuranse en siste gang.

Gidder jo ikke legge allverdens oenger i det da.

Send en sms til telefon "nittifem null nittifem en sju ni" eller PM om du har en delebil stående eller kan ha en fungerende forgasser.

Holder til i Midt-Telemark

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Guest fordgutten
Posted (edited)

jeg har også ei vannpumpe, med reimhjul.å plugg ledninger som funker har jeg telemark!!

46890639

Edited by fordgutten
Posted

Fordgutten: Det du hadde var til EFI, ikke sant? Får ikke brukt dette da EFI både har helt annen fordeler og annet registerdeksel så pumpa er fveldig forskjellig i termostatenden.

bcLars1:

Ikke til slurevifte? Er det til den gamle med vanpumpa på sia? eller er det bare at den ikke har gjenger, for det har ikke de med slurevifte heller?

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Posted

ikke med gjenger ja. har også slik solex gasser som spella går likt på... an bytte med din utslitte weber 38 dgas ( trenger en slik delegasser ama) mvh S.L 90739220

Posted

Har ikke Weber, kun 32/36DGAV.

Men har en utslitt solex, vet du om den du har funker, og om den er til 2.3 eller 2.8?

Vannpumpa har sitti i V6 som kan passe granada, de gamlere(M) har annen, og nyere har litt annerledes, ikke skruekobloing på noen av dem

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...