Jump to content

Fusking/Bensin-kutt!


Cosworthking

Recommended Posts

Bilen begynner å fuske/kutte når jeg kjører i oppoverbakker, blir bare null respons på gasspedalen, og så plutselig blir den som normal igjen etter 1-5 sek, varier veldig, og noen ganger stopper den helt, og nekter å starte på ca 2-5 min!

 

Har bytta Plugger, pluggledinger, og bensinfilter, og er nå helt blank, da jeg ikke har vært borti detta før.. :o

 

Noen som har noen forslag? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Bilen begynner å fuske/kutte når jeg kjører i oppoverbakker, blir bare null respons på gasspedalen, og så plutselig blir den som normal igjen etter 1-5 sek, varier veldig, og noen ganger stopper den helt, og nekter å starte på ca 2-5 min!

 

Har bytta Plugger, pluggledinger, og bensinfilter, og er nå helt blank, da jeg ikke har vært borti detta før.. :o

 

Noen som har noen forslag? :huh:

hvordan så pluggene ut?

Link to comment
Share on other sites

Fine faktisk :/ Men bytta dem ut for det..

oki for når min var slik så var pluggene helt svarte men virker jo som om den ikke får bensinen den skal ha når du kjører oppover

er det slik med halv/full tank??

Link to comment
Share on other sites

Ja må jo værra no me bensin tilførselen, tatt i dyserens og brennsels-systemrens også, hjalp ikke stort.. Er ca 20 L bensin på nå..

jeg veit min fusker når jeg ligger breit i rundkjøringer men har ikke hatt store problemet i oppoverbakker men er helt klart noe som stopper og fungere

 

hvordan skjedde dette eller har det vart lenge?

Link to comment
Share on other sites

Kom bare plutselig etter 1 times kjøring ca me " litt" sladding på vått, men aldri hatt no problemer me detta før.. B

are kutter helt plutselig.. Er jo egetn skvulpetank på Is`n også så den ikke skal kutte i oppoverbakker/ rundkjøringer osv..

Link to comment
Share on other sites

Sjekk om du har noen bulker i bensintank. Spesielt rundt der uttaket til bensinpumpa kommer ut. I såfall kan du ha samme problem som jeg hadde når jeg kjørte bensintørt med 20 liter på tanken.

Bildene under viser at røret som går til bensinpumpa hadde sklidd ut av skvulpekammeret.

DSC00509.jpg

DSC00508.jpg

DSC00507.jpg

DSC00511.jpg

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...