Jump to content

Bremseproblem på Econoline


RSCoz

Recommended Posts

Har et problem med en 97mod Ford Econoline. I det senere så syns jeg pedalen er blitt litt rar.

 

Når bilen står i ro, uten motoren i gang så er det vanlig pedal. Men når jeg starter motoren så går pedalen ganske langt inn, samt at jeg ikke syns bremsene biter så godt som dem burde.

Bilen har ABS, så jeg lurte på om bremsene skal luftes mens bilen er i gang? ABS-lampen slokker rett etter oppstart.

 

Noen som har vært borti noe slik, og vet hva det er?

Link to comment
Share on other sites

Klossene er bra og nye band.

 

Det jeg lurte på var om bremsene må luftes på "cosworth-måte" bak? Med tenning på osv. Men på denne bilen er det ingen lyd i ABS`n når tenninga settes på.

Link to comment
Share on other sites

Klossene er bra og nye band.

 

Det jeg lurte på var om bremsene må luftes på "cosworth-måte" bak? Med tenning på osv. Men på denne bilen er det ingen lyd i ABS`n når tenninga settes på.

luftes nok på vanlig måte :)

Link to comment
Share on other sites

kan ikke være kalipere som går tregt? går lett tilbake? klosser som henger altså at de ikke beveger seg lett i holderen?. hvordan blir det vis du drar på håndbremsen når du trykker på pedalen?

Link to comment
Share on other sites

kan ikke være kalipere som går tregt? går lett tilbake? klosser som henger altså at de ikke beveger seg lett i holderen?. hvordan blir det vis du drar på håndbremsen når du trykker på pedalen?

 

Det kan jo såklart hende.. Men pedalen er fortsatt for lav.

Link to comment
Share on other sites

Jo, den ble noget bedre etter vi tok en tur... Justerte banda til de lå på, og et klikk eller 2 tilbake.

 

Usikker på hvor sinte bremsene skal være på en slik bil egentlig. Har ikke kjørt slik før

Link to comment
Share on other sites

har igrunn ingen anelse jeg heller. men er jo en tung bil så må jo litt mer kraft for å stoppe den. de bilene jeg bytter klosser eller band på jobben blir pedalen litt lav også kommer den seg etter en kjøretur for da er banda eller klossene kjørt sånn passe inn.

Link to comment
Share on other sites

Normalt at pedalen går lengre inn etter oppstart, dette sørger bremseservoen for.

Har selv hatt en slik bil, og opplevde ikke bremsene som spesielt svake, dog kanskje ikke det samme som på en cossie men..... ;)

Luftet aldri bremsene på min, men den metoden du nevner er nok unik for biler med den type bremsesystem, ikke econoline. Tradisjonell lufting skal duge, om det er et problem med å få ut luft, prøv å finne alternative utluftings-steder, f.eks på bremserøra på calipper og bremsesylindere.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...