møffe Posted June 28, 2009 Posted June 28, 2009 så fik jeg endeligt rullet min sierra cosworth 4x4 fra 92. de eneste ændringer som er foretaget er anden eksost manifold (costum lavet) collings actuatorcollings stage 1 chippace RS500 cooler (en tidlig model) mongoose eksostJR cone filter1,1bar´s trykstandart T3 lader målet er så tidligt ladetryk som muligt. motoren manifolden jeg vil da gerne se andre bilers spec og parpire hvis i har lyst. for at sammenligne. vi havde en kammarts sierra cos på rullerne samme dag. med MSD stage 1 chip og en del friskere motor. del lavede en 272hkved ?? kan ikke huske det og 384nm ved 4700omdr ca min laver jo så 281hk ved 5803omdr og 383nm ved 3725omdr
møffe Posted June 28, 2009 Author Posted June 28, 2009 kom nu, det kan da ikke passe at ingen af jer har et printout af en stage 1 bil? vil gerne lige have noget at sammenligne med. nu hvor folk hr så travlt med at der skal en 2wd manifold på en cosworth.
Tore_TJ Posted June 29, 2009 Posted June 29, 2009 tror de fleste hopper rett til stage 3 virker det som. Men bra tall for stage1
Kverna Posted June 29, 2009 Posted June 29, 2009 Min bremsa 269hk på steg 1, men har ikke papirer. Mulig forrige eiere har det liggende men. Ser jo bra ut de papirene der Min fotoblogg
møffe Posted June 29, 2009 Author Posted June 29, 2009 ja. det er nok rigtig at alle tager et stage 3. er der nogle der har parpire på sådan en så? det som jeg prøver på er at have så tidligt tryk som muligt, da jeg skiftede manifold fra std 4x4 til den jeg har nu kunne jeg tydeligt mærke forskel. så jeg vil gerne se om det også er tilfældet ved at sammenligne.
møffe Posted July 2, 2009 Author Posted July 2, 2009 ja nu er jeg jo kommet så langt at jeg må indse at min std garett T3 4x4 turbo ikke helt er stor nok, dels pg jeg kan se at kurven på moment falder en del ved 4500omdr og min HK kurve flader meget ud ved 5000 omdr. så jeg er naturligvis på udkik efter en turbo der kan hvad jeg vil have den til. så jeg har kikket på både garett GT2871rs og GT2876R http://turbodk.dk/web/web95.asp de kan yde lidt mere effekt end hvad jeg vil have (300hk ca ) og tilbyder en tilpas hurtig spoolup (den må ikke være meget senere end den jeg har nu ! dog skal den kunne levere luft nok til at kunne opretholde momentet og HK. hvad er jeres erfaring?
møffe Posted July 3, 2009 Author Posted July 3, 2009 er der nogen der har bremsparpire på en T34 cosworth? min lokale turbo forhandler mener jeg skal vælge sådan en. jeg er dog langt fra enig. så vil gerne se hvad sådan en kan levere af effekt og hvor tidlig (ved de er maxet ud ved ca 380hk)
møffe Posted July 3, 2009 Author Posted July 3, 2009 http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant...tegory_Code=GTB er der nogen i norge der har prøvet denne T3/T4 escort turbo med ball bearings? efter sigende skulle den være meget effektiv og direkte bolton på en cosworth?
Fakeworth Posted July 3, 2009 Posted July 3, 2009 Bruk den med et lite eksoshus så blir den sikkert fin -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now