Bjørn_H Posted July 23, 2009 Posted July 23, 2009 Har et problem med cosworthen min. Hadde samme problemet når bilen var steg1 og med mitt nåværende oppsett. Bilen har følgende oppsett: Org motor med org kompGarrett t34 med 48 eksoshus31 actuatorSiemens 3102 dyserAirtec 70mm rs500 intercooler3 bar mapsensorJenspeed 450 chipTurbosmart bleedventilgrp.a coil, motorsport ledninger og agprs 071c plugger med 0,6 åpning Problemet er når jeg står stille og ruser opp til rundt 4500 omdr f.eks når jeg skal ta piruetter, så dauer motoren ut når jeg slepper clutchen. Dette skjer et par ganger og plutselig kommer den sånn den skal! Også ved vanlig kjøring uten turbotrykk ved et visst turtall/gass og viss motstand så kan den plutselig daue ut ett sekund eller to og så komme igjen. Noen som har tips om hva den kan være?? Noen som har vært borti eller hatt samme problem? Takker for gode råd 88 Sierra Cosworth 2wd
RS|Stian Posted July 23, 2009 Posted July 23, 2009 Kan det ha noe med dårlig bensintilførsel å gjøre kanskje? Eller føles det ikke ut som motoren stopper/kutter på samme vis som ved for lite bensin? FordClubNorway.no
Bjørn_H Posted July 23, 2009 Author Posted July 23, 2009 Det er litt vanskelig å si. Virker som om tenninga blir slått av liksom. Det kan også skje når den står å går på tomgang, plutselig stopper den akkurat som om jeg vrir om nøkkelen. Merkelig.. Tviler på at det er bensintilførselen da jeg kjører med bredbåndslamda og ser ikke antydning til at bensina forsvinner. 88 Sierra Cosworth 2wd
Guest slynger Posted July 23, 2009 Posted July 23, 2009 hadde akkurat samme problemet på min bil nå ved oppstart etter overhaling.det var phase sensoren som ikke var 100% nøyaktig instilt..eller d vil si fordeler huset vridde d ca en halv mm og da funket alt som d skulle....
Bjørn_H Posted July 24, 2009 Author Posted July 24, 2009 hadde akkurat samme problemet på min bil nå ved oppstart etter overhaling.det var phase sensoren som ikke var 100% nøyaktig instilt..eller d vil si fordeler huset vridde d ca en halv mm og da funket alt som d skulle.... Da skal jeg kikke nærmere på det. Takk for tipset 88 Sierra Cosworth 2wd
Recommended Posts