Guest Rockford76 Posted August 7, 2009 Posted August 7, 2009 (edited) Jeg holder på å bygge om en Granada 2.0 til 2.9i, og har vært i Sverige og kjøpt delebil der. Alt vel og bra så langt. Nå er motoren på plass i bilen, men så var det alt mulig rart av ledning da.... Jeg har et par kontakter, som jeg lurer på hva ledningene er til, og håper noen kan hjelpe meg med å forklare dette. Motoren er forøvrig fra '89 Sierra 2.9i stasjonsvogn, med manuell girkasse. Fra ventre : 1. En tjukk brun med rund kabelsko. 2. Rund kontakt, tre pinner. En grønn/svart, en gul/svart og en rød/svart - en gul/brun inn på ECU Edit 13/8-09: 1 går til ECU pinne 20. 2 gul/brun til ECU pinne 3 Fra venstre : 1. 3x3 leders plugg. Ovenfra mot venstre - første rad er brun/hvit, svart, brun/grønn. Neste rad - rød/blå, blå (to stykk), [tom]. Nederste rad - svart/grønn, brun/hvit, grønn. Edit 13/8-09 : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 - brun/hvit : ?2 - svart : ? 3 - brun/grønn : Oljetrykk fra motor4 - rød/blå : ? 5 - blå : Kommer ut ved siden av en grov brun kabel ved dynamo. Ladelampe?6 - [tom]7 - svart/grønn : ?8 - brun/hvit : ?9 - grønn : Kommer ut ved rund stiftkobling til coil. 2. 3x2 kontakt. Ovenfra mot venste - første rad er sort, brun/grønn, svart/rød. Nederste rad - Rød (tjukk), blå/rød, rød/blå. Håper oppkobling går litt bedre med litt forklaring på dette. Atle S. Edited August 13, 2009 by Rockford76
grandisjohn Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 (edited) Her var det mye ledninger ja. men det meste av dette, for ikke å si alt, behøver du ikke tenke på. Dette er til utstyr som kjørecomputer o.l. Fokuser på de ledningene som er opplagte. Altså de i den grå strømpa som skal til tenning, en lang svart som er til bensinpumpe, div opplagte pluss (røde) og minus (brune) ledninger, og kontakter til sensorer som du ikke får satt feil. Alt i alt er det kun 8-10 ledninger som må kobles for å få motoren til å fungere i Granada. Det vanskeligste er nettopp å sanere ledningsnettet, for å få vekk alt som ikke behøves.. Edited August 16, 2009 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
Recommended Posts