Jump to content

Scorpio ledningsnett


granadaLS

Recommended Posts

Hei

jeg har en Scorpio Classic 94 mod, og har kunn ell vinduer framme. samt ell speil.

har kjøpt en 93 mod scorpio delebil, denne bilen har alt ellektrisk.. vinduer framme og bak samt takluke og speil.

 

Spørsmålene mine er da: Kan jeg sette alt dette over i min bruksbil eller må jeg legge inn ny ell til dette?

Er det noen form for eget ledningsnett som er enkelt å legge, som forexsempel hurtigkoplinger noen vei?

 

beklager eventuelt skrivefeil, har store skrivevansker...

 

takker for svar på forhand...

 

mvh Tor Inge

Link to comment
Share on other sites

Hei

jeg har en Scorpio Classic 94 mod, og har kunn ell vinduer framme. samt ell speil.

har kjøpt en 93 mod scorpio delebil, denne bilen har alt ellektrisk.. vinduer framme og bak samt takluke og speil.

 

Spørsmålene mine er da: Kan jeg sette alt dette over i min bruksbil eller må jeg legge inn ny ell til dette?

Er det noen form for eget ledningsnett som er enkelt å legge, som forexsempel hurtigkoplinger noen vei?

 

beklager eventuelt skrivefeil, har store skrivevansker...

 

takker for svar på forhand...

 

mvh Tor Inge

 

 

mulig du finner kontakt til ledingsnettet til takluka i taket v taklampa hvis ikke så klipp av så du har begge ender fra delebilen m ca 10cm ledning og koble deg inn på ledningene til taklyset , har gjort det i min cl og funker ,

 

bak så er det mulig nok å flytte over nettet og heisene i bakdørene + koble på brytere etc i midtkonsoll , har du ikke nettet til brytere under konsollen så er det ett eget nett du tar fra delebilen og kobler inn på en kontakt du finner under teppet

Edited by mr_scorpio

1968 Mercury Montego MX wagon 390,1969 Mercury Cyclone Fastback 351w
1977 Ford Granada 2,3L Automatic 
1986 Ford Scorpio 2,9i GL,1993 Ford Scorpio 2,9i Ghia Estate, 1993 Ford Scorpio 2,0 GLX, 1994 Ford Scorpio 2,0i , 1998 Ford Scorpio 2,5 TD
1998 Ford Explorer 4,0

Link to comment
Share on other sites

mulig du finner kontakt til ledingsnettet til takluka i taket v taklampa hvis ikke så klipp av så du har begge ender fra delebilen m ca 10cm ledning og koble deg inn på ledningene til taklyset , har gjort det i min cl og funker ,

 

bak så er det mulig nok å flytte over nettet og heisene i bakdørene + koble på brytere etc i midtkonsoll , har du ikke nettet til brytere under konsollen så er det ett eget nett du tar fra delebilen og kobler inn på en kontakt du finner under teppet

 

 

 

tusen takk for svar..

jeg skal bytte alle dørene så slepper heldigvis å bytte heis

men det elletriske ligger altså klart opp til dørene?

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale deg å trekke egen kurs til soltaket. Ikke at det vil by på problemer ved å koble deg inn på interiørlysledninga, men soltaket har egentlig en 25 amper sikring alene, og interiørlyset deler sikring med sentrallås med bare 15 amper sikring så trekk heller en egen ledning med egen sikring.

 

På 1994 Classic ligger det klart for el vinduer, el speil samt dørlys i a-stolpe kontaktene, så her er det bare å sette på ny dør å koble den til. Mulig du må se over at sikringene sitter i, men tror de gjør det.

Bak er litt værre. Der må du trekke alle ledningene selv, både inn til b-stolpene og i midtkonsollen (brytere). Gjorde det selv på min Classic og det var tidskrevende!

Det finnes vel ingen rask vei utenom, men for å lette det litt så flytt over kontaktene til bakdørene i b-stolpen over med ca 10cm ledning fra de og koble de ledningene som allerede ligger der til, pluss de til vindusheisene. Koblingskjema er must. Haynes funker, diagrammene er egentlig ment for 85-92 mod, men el vinduene er det samme på de nyere modellene.

 

Lykke til ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...